سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 16070
آیت الله حسینی بوشهری:

امر به معروف و نهی از منکر، رسالت اصلی مبلغان بین الملل حوزه است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله حسینی بوشهری گفت: رسالت جدی مبلغان بین الملل این است که آنچه را خدا دوست می‌دارد امر کنند و آنچه را خدا کراهت دارد، نهی کنند.
امر به معروف و نهی از منکر، رسالت اصلی مبلغان بین الملل حوزه است
به گزارش قم‌نیوز، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور که پیش از غروب امروز در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین الملل حوزه علمیه قم، سخن می‌گفت، با اشاره به رسالت مرکز تبلیغ بین الملل حوزه، اظهار کرد: مرکز تربیت مبلغ و تبلیغ بین الملل، برای رساندن ندای الهی به جهان تاسیس شده است و امیدوارم دست اندرکاران و مبلغان این مرکز، جزو زمینه سازان ظهور امام زمان(عج) در جهان باشند.
 
آیت الله حسینی بوشهری افزود: کلام نورانی ای از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که درباره مبلغان این مرکز است. پیامبر(ص) می‌فرمایند مجموعه ای را به شما معرفی می‌کنم که نه پیامبرند که در جایگاه پیامبران باشند و نه شهید هستند که در جایگاه شهدا باشند، اما برخورد از ویژگی خاصی هستند که انبیا در روز قیامت به حال ایشان غبطه می‌خورند.
 
امام جمعه قم تصریح کرد: فرق بین غبطه و حسد این است که در حسد انسان حسود آرزو می‌کند که مکنت و موقعیتی که طرف دارد از او گرفته شود و به خود او برسد ولی در غبطه، شخص آرزو می‌کند همان طور که شخص دیگری دارای موقعیتی است، اون هم به آن موقعیت برسد.
 
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) ادامه می‌دهد در روز قیامت این افراد بر هودجی از نور بالا می‌روند. اما این افراد چه کسانی هستند؟ کسانی هستند که بین بندگان خدا و خدا رابطه برقرار می‌کنند و عباد الله را به خدا ربط می‌دهند و نقش یک واسطه دارند.
 
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: رسول گرامی اسلامی ادامه می‌دهد: این افراد واسطه خیر هستند و همچنین برای دین خدا خیرخواهی می‌کنند. آنچه خدا دوست می‌دارد، همان را در زندگی به عنوان بایدها مطرح می‌کنند. رسالت جدی ایشان این است که آنچه را خدا دوست می‌دارد امر می‌کنند و آنچه را خدا کراهت دارد، نهی می‌کنند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: این دو رسالت سنگین و سترگ، متوجه شماست. اما امر به معروف و نهی از منکری که اصل این روایت بود، دو شرط دارد. در کلام امیرالمؤنین آمده است: ایشان می‌فرمایند کسی که دارای سه ویژگی باشد، در دنیا و آخرت کارش درست و صحیح خواهد بود.
 
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از این ویژگی‌ها این است که شخص امر به معروف کند و اول از همه خودش به آن عامل باشد. دومین ویژگی این است که نهی از منکر کند و خودش نیز به آن عمل کند و سومین ویژگی این است که مرزبان حدود الهی باشد.
 
آیت الله حسینی بوشهری افزود: امروز در جهان شرایط تغییر زیادی کرده است. جدای از ماهواره‌ها و رسانه، فضای مجازی نیز وجود دارد و به نظر من، امروز فضاهای زندگی ما و جوامع اسلامی را با این فضاها، اشغال کرده اند.
 
وی افزود: انفعالی عمل کردن، جواب نمی دهد که ما منتظر شویم آنها یک شبهه ای مطرح کنند و ما جواب بدهیم. این همیشه انفعالی است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به حضور رئیس پژوهشکده حج در این برنامه تصریح کرد: امروز مشخص است که شبهه‌های بسیاری از علیه تشیع مطرح شده است و باید به جای انفعال، به سوی جلو حرکت کرد.
 
وی افزود: امیدواریم شما بدرخشید و سراج باشید.
 
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به چند نکته مورد نیاز مبلغان، اظهار کرد: نخستین نکته، شناخت مکتب اهل بیت(ع) و شناخت اسلام است. باید از دل روایات اهل بیت(ع) مطالبی در اختیار شما قرار گیرد. نکته دوم این است که روح تعبد دینی و تواضع و فروتنی در شما باشد.
 
وی افزود: فنون و احتجاجات اهل بیت(ع) را ببینید و فرا بگیرید. روحیه اخلاص را از دست ندهید، زیرا بزرگترین چیزی که از طرف بنده به سمت خدا بالا می‌رود، اخلاص است.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: تا فدایی نشویم، تبلیغ جواب نمی دهد. باید مشکلات را در مسیر کار تبلیغی به جان بخریم. از سوی دیگر جوانان را باید در کار تبلیغ، اولویت بدهیم.
 
آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: باید بدانیم که فرصت‌ها محدود است و عمر سریع می‌گذرد. تا زمانی که این فرصت‌ها در دست ماست، باید از آنها حداکثر استفاده را بکنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: از همت بلند کسانی که همت به انجام این کار همت گذاشتند، تشکر می‌کنم و صمیمانه به شما خسته نباشید می‌گویم. امیدوارم ما را هم همراه خودتان بدانید زیرا راه اندازی این گونه مراکز کمکی است به مسئولان حوزه. البته امکانات ما اجازه نمی دهد این گونه مراکز به صورت گسترده راه اندازی کنیم ولی هر کسی داوطلب شد، ما همراهی می‌کنیم.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcdzz0f.yt0956a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما