پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 16125
آیت الله مکارم شیرازی:

وهابیت به دنبال در هم شکستن جمهوری اسلامی به عنوان کانون اصلی تشیع است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی گفت: وهابیت به دنبال درهم شکستن جمهوری اسلامی به عنوان کانون اصلی تشیع است و در این رهگذر، برنامه‌هایی مانند تغییر بافت جمعیتی، افزایش جمعیت اهل تسنن و حتی خرید زمین‌های شیعیان و اماکن تجاری را دنبال می‌کند.
دیدار اعضا کنگره بین المللی امام سجاد با آیت الله مکارم شیرازی، 25 مهر 1392.
دیدار اعضا کنگره بین المللی امام سجاد با آیت الله مکارم شیرازی، 25 مهر 1392.
به گزارش قم نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی که صبح امروز در جمع برگزارکنندگان کنگره بین المللی امام سجاد (ع) سخن می‌گفت، با اشاره به تحرکات وهابیت در نقاط مختلف ایران، اظهار کرد: سرچمشمه تحرکات صورت گرفته از سوی وهابیت به یقین خارج از مرزهای کشور است و به همین دلیل حساسیت روی آن وجود دارد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: وهابیت امروز در این اندیشه هستند که شیعیان در خاورمیانه مناطق مختلفی را در اختیار خود گرفته‌اند و جمهوری اسلامی نیز یک نظام شیعی را تشکیل داده است ولو اینکه حق اهل سنت را به طور کامل ادا می‌کند و از این موضوع به وحشت افتاده و به دست و پا زدن مشغول هستند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: وهابیت به دنبال درهم شکستن جمهوری اسلامی به عنوان کانون اصلی تشیع است و در این رهگذر، برنامه‌هایی مانند تغییر بافت جمعیتی، افزایش جمعیت اهل تسنن و حتی خرید زمین‌های شیعیان و اماکن تجاری را دنبال می‌کند.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم با اشاره به فشارهای وهابیت به شیعیان برای مهاجرت از مناطقی که شیعه در آن اقلیت است، خاطرنشان کرد: این‌ها همه با پشتیبانی کشورهای خارجی صورت می‌گیرد و این گونه اقدامات خطرات زیادی برای نظام اسلامی دارد زیرا وهابیت رابطه تنگاتنگی با اسراییل دارد و نتیجه کارهایشان در نهایت به سود این رژیم اشغالگر است.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: این مسائل در مشهد و اطراف این شهر مشاهده شده است و همین طور در ارومیه و شیراز نیز وهابیت و سنی‌ها در حال خرید مناطق مسکونی و زمین‌های گوناگون هستند. برای مقابله با این مسائل باید یک کارگروه ویژه ای ایجاد شود و ابعاد مختلف مسائل را از روی آمار بررسی کند تا بتوان فکری اساسی برای مقابله با وهابیت کرد.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) را موضوع سخن قرار داد و اظهار کرد: برگزاری چنین کنگره‌هایی یکی از اقدامات مناسب برای مقابله با وهابیت است زیرا به وسیله آن، معارف اهل بیت (ع) منتشر می‌شود و این کار برای کشور و بلکه منطقه برکات خوبی به همراه خواهد داشت.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: هر چه در این راه یعنی ترویج مبانی شیعه و مکتب اهل بیت (ع) هزینه شود، گامی در راه تامین امنیت و اقتدار نظام اسلامی است. البته باید دقت شود که در این کنگره‌ها بحث‌های منطقی انجام شود و دعوایی در کار نیست و این کار با استفاده از کارشناسان خبره و صاحب نفوذ صورت می‌گیرد.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم افزود: یکی از کارهای دیگری که در این زمینه در حال انجام است، کنگره بین المللی خطر وهابیت تکفیری برای اسلام و مسلمین و بشریت است که در سال آینده برگزار می‌شود و در این کنگیره راه کارهای منطقی برون رفت از این مشکل مورد بررسی قرار می‌گیرد که پیش همایش آن با استقبال گسترده علما به ویژه علمای اهل سنت در چندی پیش در قم برگزار شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: وهابیت بعد از این پیش همایش با تبلیغات خود سعی کرد این گونه القاء کند که مراجع شیعه در قم می‌خواهند اهل سنت را بکوبند در حالی که چنین نیست و ما از علمای اهل سنت دعوت کردیم در پیش نشست ما شرکت کنند و سخنرانی نیز داشتند.

استاد عالی حوزه علمیه قم با اشاره به شایعات و دروغ‌هایی که بر علیه شیعیان در برخی کتب اهل سنت نوشته شده است، افزود: وهابیت این گونه القا می‌کنند که شیعیان تکفیری هستند اما اگر کسی به دنبال حقیقت باشد، می‌تواند رساله‌های مراجع تقلید شیعه را بخواند و مشاهده کند که شیعه تنها خوارج و ناصبی‌ها را کافر می‌داند و بقیه مسلمانان از نظر مال و جان و ناموس مورد احترام تشیع هستند.

برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در ۲۵ محرم برای سومین سال
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام محمدرضا لبخندان دبیر علمی کنگره امام سجاد (ع) با اشاره به اینکه کنگره بین المللی امام سجاد برای سال سوم در راستای ترویج مبانی مکتب اهل بیت (ع) و تشیع در ۲۵ محرم برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۴۰ درصد از مردم هرمزگان از اهل تسنن هستند و در برخی از شهرستان‌ها، بافت جمعیتی اغلب از اهل تسنن هستند.

وی افزود: وهابیت فعالیت‌هایی را آغاز کرده است تا نسبت جمعیتی را تغییر دهد و جمعیت اهل سنت در برخی شهرستان‌ها، در حال فزونی است.

حجت الاسلام لبخندان تصریح کرد: امسال ۴۵۰ نفر از سراسر استان هرمزگان برای برگزاری این کنگره به قم اعزام شده‌اند به عنوان سفرای استان، دیدارهایی با مراجع و علما صورت می‌گیرد.

دبیر علمی کنگره امام سجاد افزود: از شخصیت‌های شیعه و سنی و مسیحی از لبنان و عمان نیز به این کنگره دعوت شده‌اند تا با اندیشه وهابیت به مقابله فکری بپردازیم.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdcenz8z.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما