چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : 16100
آیت الله مومن:

مهم‌ترین اولویت حوزه تبلیغ دین است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مومن گفت: حوزه به عنوان معمار دین در شرایط کنونی نقش ویژه ای در امر تبلیغ ایفا می‌کند.
مهم‌ترین اولویت حوزه تبلیغ دین است
به گزارش قم‌نیوز، سه شنبه شب در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) اظهار کرد: در آیات قران اشاره شده است که باید عده ای برای یادگیری احکام دین کوشش کنند و آیات و روایات را به گوش مردم برسانند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دین دارای بخشی به نام اعتقادات که شامل توحید، معاد، امامت و نبوت می‌شود و بخشی به عنوان احکام که شامل فروض واجب، حرام و مکروه می‌شود، است.
 
عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: چنین حساسیتی در مورد تبلیغ دین که در زمان حال وجود دارد، در زمان گذشته نبوده است پس باید در مورد تبلیغ دین نکات بسیاری عنوان شود تا دین بتواند به جذب حد اکثری خود برسد.
 
وی با اشاره به نکات مهم در تبلیغ دین افزود: فردی که تبلیغ می‌کند باید خود نسبت به تمامی زوایای مورد تبلیغ آشانایی کامل داشته باشد و به نوعی عالمانه موضوع را یاد گرفته باشد تا بتواند در مقابل شبهات وارد شده ایستادگی کند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: نکته مهم دیگر در تبلیغ دین این است که باید زبان گفتاری را با توجه به مخاطبان خاص انتخاب کرد و در هر مورد تا حد امکان از جملات و گفتار ساده استفاده کرد تا دین به صورت ساده به مردم عرضه شود.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پس از سه سال تبلیغ من در شهری که بودم، جمعیت مخاطبان علاقه مند به نماز و شرکت در مساجد افزایش پیدا کرد و این به معنای خروجی صحیح تبلیغ می‌باشد.
 
استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: باید در تبلیغ دین تقوی ملاک عمل قرار گیرد و بامردم با نهایت خشوع و خضوع برخورد شود زیرا این امر سبب احترام متقابل طرفین می‌شود.
 
وی با اشاره به اهمیت استاد راهنما در حوزه‌های علمیه افزود: استاد راهنما نقش کلیدی در هدایت طلاب را بر عهده دارد و باعث می‌شود نگاه عالمانه شکل بگیرد که این خود باعث فهم بهتر مطالب و آموزه‌های دینی می‌شود.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: نقش تبلیغ در شرایط کنونی جهان اسلام با توجه به هزینه‌های سرشار سلفی‌ها و وهابیت در ترویج دین بهتر نمایان شده است.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdchvznz.23n-vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما