پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 27141
امام جمعه قم:

بیعت حزب الله لبنان با رهبر معظم انقلاب، اوضاع آشفته لبنان را سامان داد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: هرجای دنیا که به ولی فقیه اعتماد کردند، سربلند شدند، در لبنان، حزب الله دست بیعت به رهبر معظم انقلاب داد و به برکت این بیعت، لبنان آشفته به دست آن‌ها سامان گرفت.
بیعت حزب الله لبنان با رهبر معظم انقلاب، اوضاع آشفته لبنان را سامان داد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی در جمع خانواده‌های کارکنان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران که در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار کرد: ما با شهادت به وحدانیت خداوند و رسالت نبی اکرم (ص) در بعد اعتقادات که مهم‌ترین بعد وجودی ما در حوزه فهم و تفکر و تعقل در عرصه معارف است، ورود پیدا می کنیم.

وی با بیان اینکه اگر ما اعتقاد به معاد، امامت، رجعت، قبر داریم، به دلیل اعتقاد به خدا و رسالت نبی مکرم اسلام (ص) است، افزود: انسان پس از ورود به دین اسلام، با احکام دینی رو به روست که در این عرصه نماز و روزه، زکات، حج و ولایت اهمیت مضاعفی در این میان دارند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها درباره جایگاه ولایت در دین گفت: بر اساس روایات، هیچ اصلی در دین مانند ولایت دارای اهمیت نیست؛ ولایت اهل بیت علیهم السلام که بر ما تکلیف شده است، اهمیت فراوانی دارد.

وی ولایت و امامت اهل بیت علیهم السلام را رکن رکین اسلام معرفی کرد و گفت: ممکن است برخی در انجام نماز، روزه، زکات و حج به خوبی عمل کند، ولی در عرصه ولایت به انحراف رود؛ چنین فردی دیگر اعمالش نیز پذیرفته نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تأکید بر اینکه ولایت مداری کار ساده‌ای نیست، افزود: اینکه انسان به صورت زبانی خود را ولایت مدار بداند، کافی نیست؛ افراد زیادی هستند که در مرحله زبانی ولایت را می‌پذیرند ولی در مرحله عمل، دچار مشکل می‌شوند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: خداوند برای این ارکان دینی عید قرار داد که در این‌ها در اعیاد مربوطه گرامی داشته شود، تصریح کرد: روز جمعه عید نماز، عید فطر عید روزه، عید قربان عید حج و عید غدیر هم عید ولایت است.

وی تصریح کرد: کسانی که ولایت امیرالؤمنین علیه السلام را پذیرفتند، روز غدیر را گرامی داشتند؛ چراکه بالا‌ترین نعمت در اختیار آن‌ها قرار داده شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به بیعت همه حاضران در واقعه غدیر خم با امام علی علیه السلام گفت: از جمله کسانی که در این روز بیعت کرد، حضرت زهرا سلام الله علیها بود.

وی خاطرنشان کرد: هر کس رمز ولایت و ارزش آن را فهمید، در زمان ائمه اطهار علیهم السلام و بعد از آن، همواره سرافراز هستند. امروز به برکت روایات معصومین علیهم السلام ولایت فقیه به عنوان نایب امام عصر (عج) در اختیار ما قرار گرفت تا پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام هیچگاه سردرگم نباشند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها با بیان اینکه هرجای دنیا که به این ولی فقیه اعتماد کردند، سربلند شدند، افزود: امروز در لبنان، حزب الله دست بیعت به حضرت آیت الله خامنه‌ای داد و به برکت این بیعت لبنان آشفته به دست آن‌ها سامان گرفت.

وی خاطرنشان کرد: باید قدر این نعمت بزرگ الهی را قدر بدانیم و با اطاعت پذیری محض از این نعمت، جامعه اسلامی خود را حفظ کنیم.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcezz8w.jh8fei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما