سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 16075
آیت الله علوی گرگانی:

بندگان خالص خدا که به دنبال قول احسن هستند، مورد عنایتش قرار می‌گیرند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله علوی گرگانی گفت: خداوند بندگان خود را بعد از گفتن ذکر توحید درجه بندی می‌کند و کسانی که دنبال قول احسن هستند، مورد عنایتش قرار می‌گیرند.
بندگان خالص خدا که به دنبال قول احسن هستند، مورد عنایتش قرار می‌گیرند
به گزارش قم‌نیوز، آیت الله علوی گرگانی که به مناسبت روز تجلیل از سرباز در هفته دفاع مقدس، در جمع تعدادی از سربازان فرماندهی انتظامی استان قم، سخن می‌گفت، اظهار کرد: خداوند وقتی با کسی صحبت می‌کند، با کسی قوم و خویشی ندارد.
 
مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: خداوند متعال کسانی که بندگی‌اش را قبول دارند و می‌گویند الله ربی، را تقسیم بندی می‌کند. و فقط این نیست که لا اله الا الله بگویند و تمام شود.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: کلمه توحید، دستور آغاز است. مثل مکتب خانه که به بچه می‌گویند الف را بگو که این آغاز کمال است. ذکر توحید تنها به درد نمی‌خورد.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: یک دسته از بندگان هستند که دنبال عزت و کمال و شرف هستند. این عده هستند که دنبال کمال هستند. همیشه به دنبال این هستند که به جای بهتری برسند و خداوند این دسته را ستوده است.
 
آیت الله علوی افزود: دسته دیگری هستند که می‌گویند مسلمان هستند و ذکر توحید را گفته‌اند، اما به نماز و احکام توجه نمی‌کنند. حتی اگر جایی مشکلی پیش بیاید، می‌گویند این چه وضع مسلمانی است.
 
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: خداوند می‌فرماید آن دسته از بندگان من، چه سرباز، چه روحانی، چه شهری چه روحانی، آن‌هایی که حرف را گوش می‌دهند و دنبال بهتر آن می‌گردند، الذین یستمعون القول و یتبعون احسنه، این افراد شاهد عقل و خرد هستند.
 
وی افزود: چنین کسانی بندگان شایسته خدا هستند و خداوند به ایشان وعده بهشت خود را داده است زیرا دنبال رسیدن به کمال هستند و هدف آفرینش نیز رسیدن به کمال است.
 
آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: این که شما سربازان را به خدمت مراجع یا رهبر معظم انقلاب می‌برند، برای این است که از رهنمودها استفاده کنید و بهره ببرید نه اینکه خدای نکرده بعدا بگویید در نظام بودم و مجبور بودم. اگر استفاده ببرید، ثواب کرده‌اید و به کمال نزدیک شده‌اید.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdciwuaz.t1aqy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما