سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : 16078
معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم:

شکوفایی ایران نتیجه فرهنگ دفاع مقدس است

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم گفت: عامل اصلی شکوفایی استعدادها و پیشرفت‌های کنونی جمهوری اسلامی تمسک جستن به فرهنگ دفاع مقدس است.
شکوفایی ایران نتیجه فرهنگ دفاع مقدس است
به گزارش قم‌نیوز، رضا فقیهی اظهار کرد: دفاع مقدس آثاری را بر جای گذاشت که تا سال‌ها باقی خواهند ماند.
 
وی افزود: روزگاری بود که جوانان ایرانی و خاورمیانه خود را ملزم به وابستگی به غرب می‌دانستند اما دفاع مقدس خودکفایی و اتکا به خود را در میان ملت‌های مظلوم و اسلامی بیدار ساخت و این امر موجب شد استعدادهای جوانان مسلمان شکوفا شوند.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم ابعاد آثار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: شکوفایی استعدادهای جوانان ما در همه زمینه‌ها سبب شد به این حد از پیشرفت دست یابیم.
 
وی ادامه داد: ایران در زمان جنگ کشوری مظلوم بود که در مقابل تمام دنیا ایستادگی می‌کرد؛ دشمن از تمام ابزارهای مادی استفاده می‌کرد و در مقابل رزمندگان اسلام با توکل بر خداوند و توسل به اهل بیت(ع) و نیز تمسک به احکام اسلامی و پیروی از ولایت فقیه و رهبری در مقابل همه دنیای آنها مقاومت کردند.
 
فقیهی تفکر بسیجی و فرهنگ بسیج در زمان جنگ و پس از آن را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: مردم ایران هشت سال تمام با این فرهنگ و اندیشه زندگی کردند و این نوع تفکر در میان ملت نهادینه شد؛ پایان جنگ و پذیرش قطعنامه هم مدال افتخاری بر سینه مردم بود زیرا آنها تا پایان پای ارزش‌های اسلامی و انقلابی ایستادند و از رهبر خود پیروی کردند.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه دشمن پس از اینکه دریافت امکانات نیروهای ایرانی به اتمام رسیده است جری‌تر شد و حملات خود را از سر گرفت گفت: با این حال مردم ایران باز هم در مقابل آنها ایستادند و نگذاشتند عملیات‌های آنان به نتیجه برسد.
 
وی با بیان اینکه فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل سوم انقلاب هم انتقال یافته است خاطرنشان کرد: پس از رحلت امام خمینی(ره) برخی گمان می‌کردند انقلاب به انتها رسیده اما انتخاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به رهبری و ولایت فقیه سبب شد تمام مردم حول محور ایشان همان پیروی از امام را متجلی کنند.
 
فقیهی شبیخون و ناتوی فرهنگی را نوع دیگری از جنگ علیه ملت ایران دانست و بیان داشت: ملت ایران دریافته‌اند که تنها راه مقابله با حربه‌های مختلف دشمنان تمسک جستن به تفکر و فرهنگ دفاع مقدس است.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم فتنه 88 را مورد توجه قرار داد و افزود: در آن سال هم تمام دشمنان داخلی و خارجی به دنبال براندازی نظام اسلامی بودند اما تفکر بسیجی در نطفه این حرکت را خفه کرد و نظام اسلامی قوی‌تر از گذشته به حرکت خود ادامه داد.

انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcbwgb8.rhb0zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما