چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 16173
حجت‌الاسلام زادهوش:

پيام غدير با زبان عقلانيت به دنیا عرضه شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز تبلیغ بین‌الملل گفت: پیام غدیر باید با زبان عقلانیت و فطرت به زبان‌های روز دنیا به مردم عرضه شود از این رو باید جدال غیراحسن برای معرفی غدیر را نکوهش کنیم.
پيام غدير با زبان عقلانيت به دنیا عرضه شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد زادهوش، گفت: واقعه غدير عيد افضل و برترين عيد و مناسبت فرخنده در بين شيعيان است به تعبير امام هشتم روز عيد عدير روز زينت و كمال و «عيد اكبر» و مژده و بشارت و عيد آل محمد(ص) است و روز پاكی و ترك گناهان به شمار می‌رود.
 
وی ادامه داد: پيش از اين كه به شبهات مخالفين درباره غدير پاسخ دهيم بايد پيش‌دستی كرده و پيام غدير را با زبان عقلانيت، فطرت و وجدان در قالب‌های مختلف برای مخاطبان عرضه كنيم و در بين فارسی زبان‌ها و شيعيان راجع به غدير فراوان مطلب پيدا می‌شود اما ميزانی که به زبان مخاطبان خارجی و با فرهنگ آن‌ها در جهان منتشر شده است اندك است.
 
استفاده از فضای مجازی برای تبیین پیام غدیر
 وی اظهار کرد: فضای بسته كشورهای عربی و اسلامی به ما اجازه حضور مستقيم و چهره به چهره برای پيام غدير را نمی‌دهند و انتشار كتاب در كشورهای عربی و اسلامی برای شيعه آزاد نيست، اما امروزه با ابزار صوتی و تصويری و حضور در فضای مجازی اين امكان فراهم شده است.
 
 زادهوش بیان کرد: در مقام پاسخ‌گويی به شبهات رويكرد ما بايد رويكرد عقلانی و فطری باشد و دعوا كردن، فحش دادن و جدال غيراحسن كردن ما را به جايی نمی‌رساند و بايد با رويكردی عقلانی پيش رويم.
 
زبان فطرت و عقل؛ بهترین ابزار برای ترویج تشیع
 وی تاکید کرد: باید با زبان فطرت و عقل با دیگران حرف بزنيم و اين استدلالی كوتاه و منطقی است كه مخاطب منصف از ما می‌پذيرد اما گر در يك وهابی اثر نکرد بايد دايره تبليغی خود را با سخن نرم گفتن گسترش دهيم.
 
رئیس مرکز بین‌المللی تبلیغ ادامه داد: طيف تحصيل‌كرده جوانان و مسلمانان منصف و معتدل ولو ولايت علی(ع) را از ما نپذيرند اما در گفته‌های غلط رهبران خود تشكيك خواهند کرد.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdchxznz.23n-qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما