يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : 16217
مدیرکل بهزیستی استان قم خبر داد

52 هزار کودک قمی واجد شرایط شرکت در طرح پیشگیری از تنبلی چشم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: 52 هزار کودک در استان قم در گروه سنی سه تا 6 سال قرار دارند که واجد شرایط شرکت در طرح پیشگیری از تنبلی چشم هستند.
52 هزار کودک قمی واجد شرایط شرکت در طرح پیشگیری از تنبلی چشم
به گزارش قم نیوز، ابراهیم حاجی‌مظفری امروز از آغاز اجرایی شدن طرح غربالگری معاینه چشم کودکان خبر داد و اظهار داشت: این طرح که از روز نخست آبان‌ماه آغاز شده است تا پایان آبان‌ماه در 130 پایگاه اجرا می‌شود.
 
وی گروه سنی مخاطب این طرح را کودکان سه تا 6 سال عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار‌های اعلام شده هم‌اکنون 59 هزار کودک در استان قم واجد شرایط شرکت در این طرح هستند.
 
مدیرکل بهزیستی استان قم به آمار کودکانی که سال گذشته در طرح بینایی‌سنجی شرکت کردند، اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته 52 هزار کودک در گروه سنی 6 ماه تا 6 سال مورد معاینه قرار گرفتند.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از شمار کودکان یاد شده، 38 هزار کودک بین سه تا 6 سال را شامل می‌شدند و سایر آنان کودکان زیر سه سال بودند.
 
شرکت 72 درصد کودکان قمی در طرح غربالگری بینایی‌سنجی سال گذشته
 
حاجی‌مظفری با اشاره به آمار کودکانی که سال گذشته در طرح غربالگری بینایی‌سنجی شرکت کردند، گفت: در سطح شهر قم 72 درصد از کودکان واجد شرایط و در روستاهای اطراف قم 100 درصد کودکان واجد شرایط در این طرح شرکت کردند.
 
شناسایی 400 کودک دارای اختلالات بینایی
 
وی افزود: سال گذشته 400 کودک از شمار کودکان یاد شده  که در طرح بینایی‌سنج شرکت کردند دارای اختلال بینایی و 112 نفر نیز تنبلی چشم داشتند که برای قرار گرفتن در چرخه درمان به مراکز درمانی معرفی شدند.
 
مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: برای اجرای این طرح در استان قم با 11 مرکز سنجش‌بینایی قرار‌داد بستیم که در اجرای این طرح بهزیستی را یاری کنند.
 
حاجی‌مظفری با تاکید بر این‌که بهزیستی استان قم در اجرای طرح‌های شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی دارای رتبه‌های برتر کشور هستند، گفت: در غربالگری شنوایی‌سنجی، استان قم رتبه نخست کشوری را کسب کرد و در اجرای طرح بینایی‌سنجی نیز چند درصد بالاتر از میانگین کشوری توانستیم این طرح را اجرا کنیم.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcgux9q.ak93q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما