سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 15876
در شهریورماه امسال انجام می‌شود

سنجش سلامت 21 هزار کودک قمی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی 21 هزار نوآموز آماده ورود به دبستان خبر داد.
سنجش سلامت 21 هزار کودک قمی
به گزارش قم نیوز، محمدحسین امین‌جعفری با بیان اینکه بیش از 10 سال است که طرح خوبی با عنوان سنجش نوآموزان در سراسر کشور و استان قم اجرا می‌شود، اظهار کرد: امسال نزدیک به 21 هزار کودک قمی که آماده ورود به دبستان هستند در این طرح شرکت کردند.
 
وی با اشاره به عدم توجه برخی خانواده‌ها نسبت به سلامت فرزندان خود، ابراز کرد: کودکانی با مشکلات سلامت جسمی و روحی وجود دارند که پدر و مادر تا قبل سنجش متوجه مشکل آن‌ها نشده‌اند.
 
وی تصریح کرد: براساس مشاهدات ما بسیاری از مشکلات افت تحصیلی دانش‌آموزان ارتباط مستقیم با سلامت بینایی، شنوایی و بهره هوشی آن‌ها دارد که در اکثر موارد قابل پیشگیری و درمان است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: از سال‌های گذشته تا کنون این طرح با هدف سنجش توانایی‌های ذهنی و هوشی، شنوایی، بینایی کودکان 6 ساله که آماده ورود به مدرسه هستند انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به تقسیم‌بندی کودکان از نظر سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در سه گروه عادی، مرزی و پایین‌تر از مرزی، بیان داشت: کودکان عادی بهره هوشی 110 و بالاتر داشته و در مدارس عادی تحصیل می‌کنند؛ کودکان مرزی شامل کم بینایان، کم شنوایان هستند که باید در مدارس تلفیقی درس بخوانند.
 
امین‌جعفری افزود: کودکانی که سطح آن‌ها پایین تر از مرز استاندارد است شامل نابینایان، ناشنوایان، عقب مانده ذهنی و چند معلولیتی در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند.
 
وی، هدف از اجرای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی را انجام اقدامات درمانی کودکان از سوی والدین دانست.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به انجام طرح سنجش نوآموزان در تابستان و پیش از بازگشایی مدارس گفت: متاسفانه بیش از 10 درصد از کودکانی که در این طرح شرکت می‌کنند نیاز به درمان دارند.
 
انتهای پیام/123
https://qomnews.ir/vdcg379q.ak9nu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما