شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : 16341
شهردار کلانشهر قم تاکید کرد

بومی‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت شهدای قمی

قم نيوز : قم نیوز: شهردار کلانشهر قم با تاکید بر هم‌افزایی میان همه دستگاه‌ها در زمینه گسترش فرهنگ دفاع مقدس گفت: این کار موجب تاثیرگذاری بیشتر اقدامات شده و هرکس به تناسب توانی که دارد می‌تواند فعالیت کند.
بومی‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت شهدای قمی
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در جلسه کمیته ایثار و فرهنگ شهادت شهرداری قم با اشاره به 2 مصوبه قبلی این جلسه گفت: مقرر شد این جلسه به شورای سیاستگذاری تبدیل شود؛ امروز هم مباحث مختلف با محوریت همین مسئله صورت خواهند گرفت.
 
وی افزود: باید کارگروه‌های مختلف این شورا و نیز کارکردهای آن‌ها را به دقت احصا کنیم؛ فرهنگ‌سازی جهاد و شهادت و طراحی و اجرای المان‌های مختلف شهری از جمله این موضوعات هستند.
 
شهردار قم با بیان این‌که شهرداری دارای 16 سازمان و معاونت‌های گوناگون است، گفت: حوزه وظایف مدیریت شهری بسیار گسترده است به همین دلیل برای گسترش فرهنگ جهاد و شهادت نیازمند همکاری و همدلی سایر مجموعه‌ها و ادارات هستیم.
 
وی ادامه داد: هدف ما این است که امور اجرایی را سامان‌دهی کرده و تصمیم‌گیری نهایی را در این زمینه داشته باشیم؛ شهرداری مجموعه‌ای غیردولتی است و اگر تصمیمی در این شورا اتخاذ شود پرسنل شهرداری اقدامات اجرایی را انجام خواهند داد.
 
دلبری با تاکید بر هم‌افزایی میان همه دستگاه‌ها در زمینه گسترش فرهنگ دفاع مقدس عنوان کرد: این کار موجب تاثیرگذاری بیشتر اقدامات شده و هر کس به تناسب توانی که دارد می‌تواند فعالیت کند.
 
شهردار قم با بیان این‌که ستاد اجرایی شورای سیاستگذاری ایثار و فرهنگ شهادت می‌تواند از توان سایر دستگاه‌ها استفاده کند، گفت: محورهای مختلف کار را پس از تایید این موضوع یعنی تشکیل شورای سیاستگذاری می‌توان مشخص کرد. ‌
 
وی ادامه داد: شهرداری‌ها بر اساس قانون اجازه هزینه اعتبارات در خارج از محدوده شهری را ندارند به همین دلیل بومی‌سازی روش‌ها و گسترش فرهنگ جهاد و شهادت با محوریت شهدای قمی در دستور کار قرار دارد.
 
دلبری با اشاره به کمک‌های صورت گرفته شهرداری به یادواره شهدای استان قم عنوان کرد: بسیاری از کارها به صورت خودجوش توسط مردم انجام می‌شود اما باید مجموعه اقدامات را سامان‌دهی کرد چراکه گاهی اوقات اقداماتی انجام می‌شود که چندان هماهنگ نیستند.
 
شهردار قم عنوان کرد: موسسات و نهادهای مرتبط با فرهنگ جهاد و شهادت پیام‌های برگرفته از وصیت‌نامه‌های شهدا و سیره آن‌ها را در اختیار شهرداری قرار دهند تا بتوان آن‌ها را در قالب بیلبوردها و بنرهای مختلف در سطح شهر ترویج کرد.
 
وی با اشاره به راه‌اندازی کارناوال گل در قم در آستانه عید نوروز اظهار داشت: کاروان عزا و شهادت نیز در ابتدای ماه محرم در سطح شهر به راه خواهد افتاد و پس از آن سیاه‌پوش کردن شهر صورت خواهد گرفت.
 
دلبری خاطرنشان کرد: سه سال پیش حادثه‌ای در یکی از خیابان‌ها به دلیل نصب عرضی برخی المان‌ها و خیمه‌های عزاداری به‌وجود آمد به همین دلیل از این پس شهرداری تنها مجوز نصب طولی المان‌ها و خیمه‌ها را خواهد داد ضمن این‌که باید به مشکلات ترافیکی ناشی از ایستگاه‌های صلواتی هم توجه کرد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcezx8z.jh8pei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما