يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 16527
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم:

یکهزار و 900 نفر از زنان قم در شش ماهه نخست تحت آموزش قرار گرفتند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم گفت: در شش ماهه نخست سال جاری یکهزار و 990 نفر از زنان تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفتند.
یکهزار و 900 نفر از زنان قم در شش ماهه نخست تحت آموزش قرار گرفتند
به گزارش قم نیوز، احمد عطار نیا در تشریح عملکرد این اداره کل در شش ماهه نخست امسال افزود: این بانوان در دو مرکز ويژه بانوان و دو مركز دو منظوره با 67 حرفه آموزشي و طي 162 دوره آموزشي در رشته هايي نظير کیف دوزی، کاربر گیاهان دارویی، قالی باف تابلویی، روبان دوزی، توسعه دهنده WEB با PHP ، تکنسین عمومی شبکه های کامپیوتری، گوهر تراش، مدیر سرویس دهنده های مایکروسافت ، سرمه دوز سنتی، ICDL يك و دو و … تحت پوشش آموزش هاي فني و حرفه  اي قرار گرفتند.
 
وی افزود: در همین راستا  1747 نفر از بانوان استان در دوره های پایه، 243 نفر در قالب 13 حرفه در دوره های پیشرفته و 96 نفر از بانوان در دوره های آموزشي بازار محور (صنايع وصنوف) در 4 رشته آموزشي شرکت کردند.
 
مديركل آموزش فني و حرفه اي استان قم اعلام كرد: همچنين سه هزار و 604 نفر از زنان اين استان در آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای از آموزش هاي مهارتي در 130 آموزشگاه در 14رشته از قبیل امور مالی و بازرگانی، عمران، فناوری اطلاعات، ایمنی و بهداشت، طراحی و دوخت، مراقبت زیبائی، هنرهای تجسمی و هنرهای تزئینی در قالب 544 دوره آموزشی در 6 ماهه نخست سال بهره مند شده اند.
 
وي اظهار داشت: در بخش آموزش زنان روستايي نيز 23 هزار و 937 نفرساعت دوره آموزش روستایی برای بانوان استان قم برگزار شده است كه در آن 167 نفر از زنان روستايي در  4 رشته  آموزشي؛ امور اداری، صنایع دستی، طراحی ،دوخت و کشاورزی موفق به اخذ گواهينامه شده اند.
 
عطارنیا همچنين از آموزش 76 نفر از زنان در رشته های صنایع دستی (دوخت های سنتی، طلا و جواهر سازی)، صنایع نساجی و طراحی و دوخت در ندامتگاه هاي استان قم طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: کسب مهارت و شرکت در دوره‌های آموزشی بهترین راهکار اشتغال زنان در جامعه و حضور فعال این قشر در عرصه فعالیت های اجتماعی بوده و مهارت‌آموزی و ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت بانوان در جامعه می‌تواند بهره‌گیری مفید از نیروی کار فعال جامعه و میزان تولید را افزایش دهد.
 
عطارنیا، آموزشهای فنی و حرفه ای را باعث ایجاد مشاغل گوناگون برای زنان روستایی دانست و افزود: آموزشهای فنی و حرفه ای دختران روستایی در زمینه امور تولیدی، تغذیه، بهداشت و سایر فعالیت های آنان، تأمین کننده بخشی از اهداف توسعه روستایی در زمینه ارتقای سطح زندگی جوامع روستایی است.
 
وی ادامه داد: آموزشهای فنی و حرفه ای دختران روستایی باعث می شود آنان به عنوان نیروی کار حال و آینده، نقش فعال تری در زمینه مشارکت در سطح جامعه ایفا نمایند، این امر در توفیق پروژه های توسعه روستایی حائز اهمیت زیادی است، چرا که این پروژه ها نیازمند همکاری هر دو گروه زن و مرد روستایی است و اگر فرد، در گذشته آموزشهای لازم را دیده باشد، نیل به اهداف در مدت زمان کمتری صورت خواهد پذیرفت.
 
وی گفت: افزایش درآمد خانوار، باعث می شود روستائیان به منابع بهتر و بیشتری دسترسی پیدا کنند که در گذشته از آن محروم بوده اند، در نتیجه، درآمد به گونه ای عادلانه تر در این جوامع توزیع خواهد شد.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdca0mn6.49niu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما