دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب : 16559
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

وضعیت آلودگی هوا در قم به حالت اضطرار نرسیده است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: الان در حالت آماده باش نیستیم ولی ممکن است در شرایط اضطرار قرار بگیریم.
وضعیت آلودگی هوا در قم به حالت اضطرار نرسیده است
به گزارش قم نیوز، محمودعلی رکنی، در پاسخ به این سوال که آلودگی در شهر تهران آیا می تواند استان قم را هم درگیر کند، اظهار کرد: سال گذشته در استان شرایط اضطرار را داشتیم که به تعطیلی مدارس و کاهش ساعت کاری ادارات منجر شد پس احتمال اینکه استان قم نیز دچار این معضل شود وجود دارد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در توضیح نوع آلودگی هوا در استان قم افزود: منشا آلودگی هوا در استان قم با تهران متفاوت است، آلودگی هوا در قم متاثر از خشک شدن تالاب ها و دریاچه های حوض سلطان و نمک در اضلاع شمالی و جنوبی شهر مقدس قم هست.
 
وی با تاکید براینکه منشا آلودگی در قم ذرات معلق نمک است، خاطرنشان کرد: قم در منطقه کویری واقع شده و خشک شدن این منابع آبی منجر شده تا در بیابان ها به راحتی با وزش باد ذرات سبک نمک به سمت شهر منتشر می کند و مشکل آلودگی هوا را به وجود آورد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در بیان خطرات ناشی از آلودگی هوا عنوان کرد: ذرات نمکی ریزند آلودگی وسایط نقلیه هم از یک سو منجر به بیماری های تنفسی می شود و این ریزگردها به راحتی در عمق ریه نفوذ می کنند و در این میان کودکان و سالمندان بیش از دیگران در معرض خطر هستند.
 
رکنی از مدیریت منابع آبی و فضای سبز به عنوان دو مولفه اساسی زیست محیطی یاد کرد و گفت: الان در حالت آماده باش نیستیم ولی ممکن است در شرایط اضطرار قرار بگیریم.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcf1tdy.w6dvtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما