جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 16598
با حضور عزاداران حسینی

نماز ظهر عاشورا در قم اقامه شد

قم نيوز : قم نیوز: نماز ظهر عاشورا در سراسر قم و به یاد نماز ظهر عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) اقامه شد
نماز ظهر عاشورا در قم اقامه شد
به گزارش قم نیوز، نماز ظهر عاشورای دسته‌های عزاداری قم به یاد نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع) و یارانش اقامه شد.
 
دسته‌های عزاداری که نماز ظهر تاسوعا را اول وقت اقامه کرده بودند، دیروز با آمادگی و شور و شوق چند دقیقه مانده به اذان ظهر مراسم عزاداری خود را قطع کرده و برای نماز ظهر عاشورا مهیا شدند.
 
صف های نماز در حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) و خیابان های اطراف به سرعت شکل گرفت و مردم در نخستین لحظات اقامه اذان ظهر و پس از نیم روز عزاداری به عبادت معبود شتافتند و نماز ظهر عاشورای محرم 1435 هجری را به یاد نماز ظهر عاشورای 61 هجری اقامه کردند.
 
در دیگر خیابان‌ها نیز دسته‌های عزادار که پایان عزاداری خود را با اقامه نماز تنظیم کرده بودند، برای ادای فریضه ظهر عاشورا وارد مساجد شدند و این نماز زیبا و شکوهمند را همراه با دیگر نقاط کشور، به جا آوردند.
 
سنت اقامه نماز ظهر عاشورا چند سالی است که به همت ستاد اقامه نماز در سراسر کشور در ظهر تاسوعا و عاشورا اجرا می شود و با استقبال زیاد مردم عزادار روبرو شده است. نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع) در حالی اقامه شد که دشمن حتی به اندازه نماز نیز به ایشان فرصت نداد و تنی چند از اصحاب ایشان، در جریان نماز به علت تیراندازی دشمن یزیدی، از ایشان با بدن های خویش محافظت کردند و به شهادت رسیدند.
 
نماز ظهر عاشورا از آن هنگام به بعد به عنوان نماد زنده نگه داشتن شعائر دینی در تمامی لحظات و مکان ها، به شمار می رود.
 
انتهای پیام / 125
https://qomnews.ir/vdcivwaz.t1aq32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما