دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 16554
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

نماز ظهر عاشورا در قم برگزار می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم گفت: امسال نیز نماز ظهر روز عاشورا به شکل مطلوبی با حضور هیئت های مذهبی در شهر قم برگزار می شود.
نماز ظهر عاشورا در قم برگزار می شود
حجت‌الاسلام عباس اسکندری، درباره برنامه های سازمان تبلیغات در ایام محرم اظهار کرد: یکی از برنامه های فرهنگی و محوری عاشورای حسینی بحث نماز است که باید به آن پرداخته شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم افزود: در جلسه ای که مسئولین هیئت های مذهبی، مداحان و شعرای آیینی حضور داشتند به بحث اهمیت نماز به خصوص نماز اول وقت و نماز ظهر عاشورا پرداخته شد.
 
وی تاکید کرد: البته چندین سال است که نماز ظهر روز عاشورا به شکلی مطلوب در شهر قم برگزار می شود.
 
حجت‌الاسلام اسکندری درباره علت ساختار شکنی برخی هیئت های عزاداری و شرکت نکردن آن ها در نماز ظهر عاشورا تصریح کرد: با توجه به شلوغی و ترافیک بالای روزعاشورا، برخی هیئت ها در شهر برای رساندن هیئتشان به حرم مطهر از خواندن نماز ظهر عاشورا امتناع  می کنند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم درباره فعالیت های فرهنگی این سازمان در هرچه باشکوه تر شدن نماز ظهر عاشورا خاطر نشان کرد: امسال یک نشست با مدیر کل صدا و سیما و مسئولان آستان مقدسه حضرت معصومه (س) داشتیم که بر اساس آن از این نهاد ها هم در امر فرهنگ سازی کمک گرفتیم.
 
وی درباره نحوه برخورد سازمان تبلیغات اسلامی با فعالیت های که مورد تایید سازمان تبلیغات نیست تصریح کرد: سازمان تبلیغات  مجموعه فعالیت هایی را که مورد تایید نیست، نظارت می کند و کارهایی که جنبه احساسی دارد و از حالت معقول به دور است را به آن هیئت تذکر می دهد البته این کار قبل از شروع ماه محرم انجام می شود.
 
اسکندری درباره برخی آسیب های هیئت های مذهبی گفت: اگر در هیئتی آسیبی که نشان از وهن مذهب و خرافه در آن باشد به آن هیئت تذکر داده می شود و مسئول هیئت با حضور در سازمان تبلیغات و دیدن بخشی از کلیپ های مراسم هیئتش متوجه ایرادهای کار هیئت مذکور می شود.

انتهای پیام/ 125 
https://qomnews.ir/vdcaymn6.49nim15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما