دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب : 16628
در جلسه امروز شورای شهر قم تصویب شد

افزایش ۲۸ میلیارد تومانی سرمایه شهرداری قم در بانک شهر

قم نيوز : قم نیوز: بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر چهارم قم امروز عصر در محل این شورا برگزار شد و طی آن چند لایحه مطرح شده، به بحث و بررسی گذاشته شد.
افزایش ۲۸ میلیارد تومانی سرمایه شهرداری قم در بانک شهر
به گزارش قم نیوز، شورای اسلامی شهر قم امروز به روال هفته‌های گذشته، جلسه علنی داشت. بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم، با کمی تاخیر و با حضور اکثر اعضای شورای شهر در حالی شروع شد که جلسه سه شنبه هفته گذشته این شورا، به علت تلاقی با شام تاسوعای حسینی، برگزار نشده بود.
 
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد جواد آتش زر، که بر صندلی ریاست شورای اسلامی شهر قم تکیه زده بود، در ابتدای جلسه با تسلیت عاشورا و تاسوعای حسینی، یاد امام زین العابدین را گرامی داشت و سپس جلسه وارد دستور شد.
 
خرید برخی از املاک معارض با پروژه‌های عمرانی قم
نخستین دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر قم، توافق نامه خرید چند ملک یا اعطای معوض به مالکان برای بازگشایی پروژه‌های پل جمهوری و عمار یاسر بود که توافق نامه‌های صورت گرفته، مورد تأیید اعضای شورای شهر قرار گرفت و تصویب شد.
 
با انعقاد این توافق نامه‌ها، راه برای پیشرفت پروژه خیابان شهید روحانی و ادامه ساخت پل جمهوری فراهم می‌شود و مالکان نیز در عوض مبلغ خرید یا ملک معوض دریافت می‌کنند.
 
نرخ عوارض آتش نشانی برای احداث بنا 30 درصد افزایش یافت
افزایش بهای خدمات کارشناسی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، از جمله دیگر لایحه‌های طرح شده در جلسه امروز شورای شهر قم بود.
عباس ذاکریان قمی، عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون خدمات شهری، با مطرح کردن این لایحه، اظهار کرد: در لایحه پیشنهادی از سوی شهرداری، پیشنهاد افزایش نرخ برای ساختمان‌های بالای 4 طبقه به میزان 50 درصد مطرح شده بود که این میزان در کمیسیون مورد تعدیل قرار گرفت و با مبلغ 30 درصد مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت.
 
پس از طرح این لایحه، موضوع توسط رئیس شورای اسلامی شهر قم به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.
 
خرید هتل در مشهد توسط شهرداری قم تصویب نشد
 حسن بختیاری، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم، لایحه بعدی این جلسه را مطرح کرد و گفت: بخش خصوصی پیشنهادی برای ارائه زمینی برای ساخت هتل در اطراف حرم و دریافت هتلی در مشهد مقدس، به کمیسیون ارائه کرده است که این موضوع در کمیسیون مربوطه مطرح شده بود و رأی نیاورده بود.
 
حجت الاسلام آتش زر نیز در توضیح این لایحه، اظهار کرد: پرسنل شهرداری اکثرا از ضعیف‌ترین اقشار هستند و برخی از این‌ها که در برنامه ای به مشهد رفته بودند، تا به حال به مشهد سفر نکرده بودند. در عین حال بحث حقوقی این مسئله اما باید دقت شود تا مشکلی با قانون پیش نیاید.
 
مسگری، عضو شورای شهر قم نیز در این باره افزود: بحث سفر و گردشگری متولی خاصی دارد و هر دستگاهی باید کار خودش را انجام دهد. تصدی گری شهرداری قم در این گونه امور تنها باعث ایجاد مشکل برای شهرداری می‌شود و بهتر است امور رفاهی از طریق همکاری با بخش خصوصی انجام شود.
 
دیگر اعضای شورای شهر قم نیز در این باره به اظهار نظر پرداختند که عمده مباحث بر سر قرار گرفتن هتل شخص پیشنهاد دهنده در دست شهرداری بود که عمده اعضای شورای شهر با تصدی شهرداری مخالف بودند. سپس نظر کمیسیون در این باره که مخالفت با انجام آن بود، به رأی گذاشته شد و مصوب گردید.
 
پرداخت خسارت به کارگر حادثه دیده شهرداری
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم، سپس موضوع پرداخت خسارت توافقی به کارگر خسارت دیده شهرداری که شامل بیمه نبود را مطرح کرد و گفت: این کارگر در هنگام کار دچار آسیب دیدگی شده است و اکنون برای کمک به وی و جلب رضای وی مبلغی نزدیک به 12 میلیون تومان به وی پرداخت می‌شود.
 
این پیشنهاد پس از بررسی اعضای شورای شهر، به رای گذاشته شد و مصوب گردید مبلغ ذکر شده در قبال دریافت رضایت به این شخص پرداخت شود.
 
افزایش 28 میلیارد تومانی سرمایه شهرداری قم در بانک شهر
لایجه دیگر مطرح شده در این جلسه، پیشنهاد اعطای مجوز به شهرداری برای افزایش 28 میلیاردتومانی سرمایه خود در بانک شهر بود که مطرح کننده این پیشنهاد، اظهار کرد: با توجه به اینکه فرایند صدور مجوز افزایش سرمایه از سوی سازمان بورس تاکنون به طول انجامیده است، امسال افزایش دو ساله سهام بانک شهر در یک مرحله صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: قدرالسهم شهرداری قم در افزایش سرمایه، 280 هزار میلیون ریال بوده است که پس از کسر مطالبات بابت سود سال‌های قبل، به مبلغ 100 هزار میلیون ریال، مبلغ 180 هزار میلیون ریال باید پرداخت شود.
 
اعضای شورای شهر در این باره ارائه نظر پرداختند و نظرات مخالف و موافق خود را با این مسئله اعلام کردند که عمده مباحث بر خدمات ارائه شده از سوی بانک شهر به شهرداری قم، متمرکز بود.
 
عابدینی پور، در این باره به اظهار نظر پرداخت و گفت: این مسئله باید مورد کار کارشناسی قرار گیرد زیرا سایر شهرداری‌ها از خدمات بانک شهر به خوبی استفاده می‌کنند و شهرداری قم نیز باید از این خدمات استفاده کند.
 
سپس اصل افزایش سرمایه در بانک شهر به رأی گذاشته شد و تصویب شد اما نحوه تأمین آن برای کار کارشناسی بیشتر به آینده موکول شد.
 
شورای شهر قم تیم بسکتبال با ویلچر استان قم را تحت پوشش خود نگرفت
لایحه بعدی مطرح شده در جلسه امروز شهرداری قم، پیشنهاد حمایت از تیم بسکتبال با ویلچر باشگاه ایثار قم بود که از سوی مهندس بختیاری طرح شد.
 
این لایحه در کمیسیون به دلیل اینکه وظیفه حمایت از تیم‌های ورزشی و زیر پوشش قرار دادن، به عهده شهرداری‌ها نیست، رد شده بود و در جلسه شورای شهر مجددا مورد بررسی قرار گرفت که با نظر مخالف اکثر اعضای شورای شهر مواجه شد. مخالفین از بار مالی زیاد این طرح و منافات آن با وظایف شهرداری‌ها که شامل تحت پوشش قرار دادن تیم‌های ورزشی نمی‌شود، استوار بود.
 
کمیسیون درباره این لایحه، پیشنهاد حمایت موردی را در این زمینه ضمن مخالف با اصل زیر پوشش قرار دادن تیم‌های ورزشی مطرح کرده بود و اعضای شورا نیز بیشتر بر حمایت موردی از این تیم مانند سال‌های گذشته، تاکید کردند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در مخالفت با تیم داری شهرداری قم سخن گفت و افزود: بهتر است شهردار قم لایحه ای برای کمک موردی به این تیم به خاطر شرایط ویژه آن به شورا بیاورد.
 
 طوبی حجازی نیز در موافق با کمک موردی خاص به این تیم سخن گفت و اظهار کرد: اعضای این تیم اکثرا جانبازان با درصد بالا هستند و 7 جانباز 70 درصد عضو آن هستند و در دیگر شهرها برای این افراد باشگاه ساخته‌اند، لذا قم نیز باید به این تیم کمک ویژه کند.
 
اعضای شورای اسلامی شهر تحت پوشش قرار دادن تیم بسکتبال با ویلچر جانبازان استان قم را با اکثریت آراء رد کردند تا جانبازان عضو این تیم که در میادین مختلف ورزشی خوش درخشیده بودند، همچنان از حامی مالی دائمی محروم باشند.
 
نامه‌های مردم به شورای شهر، بحث دیگر مطرح شده در جلسه امروز شورای شهر قم بود که مورد بررسی قرار گرفت. 9 نامه مردمی در این جلسه مطرح شد و اعضا به حل مشکلات مطرح شده در این نامه‌ها که در کمیسیون‌ها مورد بررسی قرار گرفته بود، رأی دادند.
 
مذاکرات در آسانسور شورای شهر مثمر ثمر واقع شد
موضوع بعدی مطرح شده در جلسه، بدهی یکی از شهروندان به شهرداری قم بود که سابقا در کار ساخت و ساز بوده است و حالا به دلیل مشکلات مالی، امکان دریافت پایان کار برای ساختمان وی که اکنون تحت مالکیت دیگران است، به دلیل بدهی به شهرداری، امکان پذیر نیست.
 
اعضای شورای شهر به علت رفت و آمد زیاد این شهروند به شورا، با وی آشنایی کاملی داشتند و حتی یک از اعضای شورای شهر از مذاکراتش با وی در آسانسور شورای شهر و دیدار وی با اکثریت اعضای این شورا خبر داد.
 
یکی از دیگر اعضای شورای شهر از قول مساعد شهرداری به این شهروند و سپس عدم انجام تعهد ذکر شده در سال‌های بعد خبر داد و در نهایت، نظر کمیسیون که مبنی بر دریافت 60 درصد پول نقد و تخفیف 40 درصد تصویب شد.
 
انتخاب اعضای شرکت کننده در جلسه معاون رئیس جمهور بر چه اساسی بود؟
یکی از اعضای شورای شهر در ادامه این جلسه نسبت به نحوه انتخاب اعضای شورای شهر قم برای دیدار با معاون رئیس جمهور سوال کرد که با توضیح رئیس شورای شهر مبنی بر خرابی ماشین وی همراه شد.
 
بیاتی، نائب رئیس شورای شهر قم نیز در این باره اظهار کرد: افراد با پیشنهاد آقای شهردار در این جلسه حضور پیدا کردند و این پیشنهاد مبنی بر نوع مباحث طرح شده، صورت گرفت.
 
اعضای شورای اسلامی شهر قم بحث جدی امروز خود را به بررسی جلسه اعضای شورای شهر و شهردار قم با معاون رئیس جمهور گذراندند. ایراد اصلی اعضای شورای شهر به دو نکته صورت گرفته در این دیدار بود. نخست انتخاب اعضای شورا برای جلسه و دوم نامه آیت الله العظمی مکارم شیرازی برای حل مشکل اوراق مشارکت بلوار پیامبر اعظم (ص) بود.
 
عابدینی پور نیز به توافقات صورت گرفته میان آقای جهانگیری، معاون رئیس جمهور و اعضای شورای شهر و شهردار قم اعتراض کرد و گفت: دولت نمی‌تواند اوراق مشارکت مترو را به حل مشکل اوراق مشارکت بلوار پیامبر اعظم (ص) موکول کند.
 
سعادت طلب، رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر نیز با ارائه گزارشی از موارد تخلف عمده شهری، اظهار کرد: تخلف در قم به راحتی انجام می‌شود و باید با هم فکری همه، این مشکلات حل شود. حتی ساختمان فعلی شهرداری و شورای فعلی شهر، دچار تخلف ساخت سقف سبک شده است و این تخلف توسط خود شهرداری انجام شده است!
 
در این هنگام، عابدینی پور، عضو فعلی شورای شهر و شهردار سابق قم که این تخلفات در زمان وی انجام شده است، تصریح کرد: ساختمان منزل من نیز حتی زیر سقف سبک است که این اظهارات با اظهار نظر حاشیه‌ای یکی از اعضای شورای شهر همراه شد که گفت: این تخلفات در زمان خود شما، آقای عابدینی پور انجام شده است.
 
در پاسخ به این اظهارات، عابدینی پور نیز با اشاره به فرق سازه سبک کار شده بر روی بافت فرسوده و ساختمان نوساز، اظهار کرد: کارکرد سازه سبک در موضوع متفاوت است و برخی از سازه‌های سبک، بسیار بهتر است زیرا بار کمتری به بنا تحمیل می‌کند.
 
در نهایت با پیشنهاد رئیس شورای شهر قرار بر این شد تا موضوع استفاده از سازه‌های سبک به کمیسیون مربوطه ارجاع شود.
 
آخرین موضوع مطرح شده در جلسه امروز شورای شهر قم، انتخاب 3 عضو شورای شهر برای یکی از هیئت‌های تخصصی سازمان اتوبوسرانی، ویژه اتوبوس‌های خصوصی بود که در این زمینه نیز رای گیری عمل آمد و اعضای مورد نظر انتخاب شدند.
 
انتهای پیام /125
https://qomnews.ir/vdcc4eqs.2bqei8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما