دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 16634
استاندار قم:

یادواره شهید زین‌الدین فرصتی برای تجدید میثاق با شهداست

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم در پیامی به مناسبت یادواره سردار شهید زین الدین و 6 هزار شهید استان قم گفت:‌ برگزاری یادواره شهدا فرصت ارزشمندی برای تجدید عهد و میثاق با شهیدان و آرمان‌های الهی امام شهیدان محسوب می‌شود.
یادواره شهید زین‌الدین فرصتی برای تجدید میثاق با شهداست
 به گزارش قم نیوز، در پیام کرم رضا پیریایی آمده است: عرصه دفاع مقدس، میدان کارزار مجاهد مردانی شد که با تاسی به سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، علم جهاد و شهادت برافراشته و نام پرآوازه خویش را بر تارک تاریخ اسلام ناب محمدی(ص) ثبت و جاودانه ساختند. درود و رحمت خدا بر رادمردانی که درس فتوت و جوانمردی را از سترگ انسانی آموخته‌اند که در راه حق، نام پرصلابتش، تجلی وفاداری و جانبازی و شجاعت و پایمردیش الهام بخش آزادگان و حق باوران شده است.
 
در ادامه این پیام آمده است: سلام و درود الهی به روح پرفتوح شهیدان والامقام اسلام و انقلاب اسلامی که سر ارادت بر آستان حضرت ربوبیت ساییدند و در بزم وصال، با شور و شوق و شعور شهد نوشین شهادت را چشیدند و با «نفسی مطمئنه» به مقام «راضیة مرضیه» رسیدند. شهیدانی که عطر دل انگیز شهادتشان، نه تنها جای جای این سرزمین مقدس، بلکه جهان بشریت را فراگرفته است.
 
در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: خدای متعال را بس شاکریم که دوباره توفیقی حاصل شد تا در ایام حزن و عزای سیدالشهدا، بار دیگر در محفل نورانی و آمیخته با عطر و بوی رشادت و ایثار و شهادت، به گرامیداشت یاد و خاطره‌ شهدای والامقام این خطه مقدس نشسته‌ایم.
 
در این پیام آمده است: سردار رشید شهید زین‌الدین و شش هزار شهید استان قم، سدره نشینان رضوان الهی‌اند که روزگاری مجاهدت و رزم و جانفشانی‌های آنها لرزه بر اندام دشمن متجاوز می‌انداخت اما امروز یاد و خاطره‌شان، قلب‌های زنگار گرفته را جلا و صفا بخشیده و همچون چراغی فروزان راه درخشان عزت و کرامت را به جامعه می‌نمایانند و رسالت امروز ما این است که به راه امام و پیام شهیدان والامقام اقتدا کنیم و فرهنگ جهاد و شهادت را به عنوان یکی از عظیم‌ترین دستاوردهای معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی در اختیار آیندگان قرار دهیم و بی‌گمان برگزاری یادواره شهدا، حرکت فرهنگی ماندگار و گام عملی در راستای این مهم و فرصت ارزشمندی برای تجدید عهد و میثاق با شهیدان و آرمان‌های الهی امام شهیدان محسوب می‌شود.
 
در پیام استاندار قم خاطرنشان شده است: یاد و خاطره شهدای والا مقام ایران اسلامی به ویژه شهدای عزیز و گلگون کفن استان قم را گرامی داشته و با تکریم و ادای احترام به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، خاصه والدین محترم شهدا، از تلاش‌های خالصانه و معنوی بانیان و دست اندرکاران این نشست مبارک تشکر و قدردانی کرده، ان‌شاءالله حاصل تلاش و کوشش همه عزیزان در برپایی این همایش و محفل نورانی، مرضی رضای حق و عنایت و توجه خاص آن راست قامتان تاریخ به ما بازماندگان از قافله عشق و معرفت باشد که تا هستیم در پرتو حیات طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی و با فرامین مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله‌العالی) ادامه دهنده راه درخشان و سرنوشت ساز شهدا باشیم.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjxmev.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما