دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : 16640
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

فتح سوسنگرد مرهون مدیریت رهبر معظم انقلاب است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم گفت: در آن برهه از تاریخ تدابیر قاطع مقام معظم رهبری همراه با مجاهدت های شهید چمران و همراهی و همدلی ارتش، سپاه، نیرو های مردمی و بخشی از عشایر منطقه پیروزی محقق شد.
فتح سوسنگرد مرهون مدیریت رهبر معظم انقلاب است
به گزارش قم نیوز، احمد حسینی، درباره پاسداشت شهدای سوسنگرد اظهار کرد: آزادسازی سوسنگرد در شرایط سخت آن زمان باعث شد که این حادثه در تارک تاریخ ما همیشه بدرخشد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به شرایط حساس آن روز افزود: بعد از شروع جنگ تحمیلی در آخرین روز شهریور سال 1359 شرایط دشواری برای ما رقم خورده بود. در 4 آبان خرمشهر اشغال شد در  8 آبان آبادان در محاصره شدید و بحث سقوط سوسنگرد هم جدی بود.
 
وی گفت: در آن برهه از تاریخ تدابیر قاطع مقام معظم رهبری همراه با مجاهدت های شهید چمران و همراهی و همدلی ارتش، سپاه، نیرو های مردمی و بخشی از عشایر منطقه پیروزی محقق شد.
 
حسینی با تاکید بر خیانت های بنی صدر در شرایط آن روز تصریح کرد: در آن فضا که رزمندگان در حال تلاش و مجاهدت برای کسب پیروزی بودند خیانت ها و کارشکنی های بنی صدر باعث می شد که موفقیت های ما در جبهه کمتر شود.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به درایت مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: زمانی که خیانت بنی صدر محرز شد مقام معظم رهبری این مسئله را به امام خمینی (ره) گزارش دادند. که امام در نامه ای به آیت الله اشراقی تاکید کردند، تا فردا باید شهر سوسنگرد آزاد شود.
 
وی بیان کرد: این دستور امام(ره) در آن زمان باعث انگیزه در نیروهای رزمنده شد که طبق دستور امام خمینی(ره) شهر به سرعت آزاد شود.
 
سرهنگ حسینی با اشاره به نامه تاریخی مقام معظم رهبری اظهار کرد: با توجه به شرایط آن زمان مقام معظم رهبری یک نامه به فرمانده  لشکر 92 زرهی نوشت و در آن تاکید کرد که هیچ کوتاهی در این امر پذیرفته نیست. ما شاید شهر را پس بگیریم اما نمی توانیم خسارتی را که به خاطر بذل جان جوانان متحمل می شویم را جبران کنیم.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: شهید چمران نیز ذیل نامه مقام معظم رهبری تاکید کرد من به عنوان نماینده امام اعلام جرم می کنم اگر کسی نسبت به این مسئله بی تفاوت باشد.
 
وی با اشاره به به عبرت ها و الگوگیری های ما از دفاع مقدس خاطر نشان کرد: آن روز ها برای ما هم عبرت بود هم درس، عبرت برای این که ایستادگی و در برابر خیانت ها مبارزه کنیم.
 
حسینی افزود: دوران دفاع مقدس الگویی شد که بر اساس آن مردم کشورهای اسلامی از ما الگو گیری می کنند ریشه انقلاب های اخیر در انقلاب اسلامی ما است. 
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcgz39q.ak93t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما