چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : 16691
اختتامیه دومین کنگره بین المللی علوم انسانی در قم

ارائه ۵۳۰ چکیده مقاله به کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی

قم نيوز : قم نیوز:دبیر علمی دومین کنگره بین المللی علوم انسانی گفت: در بخش بین الملل ۵ شخصیت برجسته علمی حضور داشتند و ۵۳۰ چکیده مقاله در این بخش ارائه شد، همچنین حدود ۷۰ مقاله خارجی نیز روز گذشته در قالب مقاله در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
ارائه ۵۳۰ چکیده مقاله به کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی
به گزارش قم نیوز، عطاالله رفیعی عصر دیروز در اختتامیه دومین کنگره بین المللی علوم انسانی که در موسسه اسراء برگزار شد، با اشاره به اهمیت بررسی حوزه‌های مختلف علوم انسانی اظهار کرد:  هدف این کنگره ظرفیت سازی‌های جدید و بر انگیختن ظرفیت‌های علمی وایجاد فرصت برای تضارب آرا و آماده شدن برای ارائه مقالات علمی در عرصه بین المللی است.
 
دبیر علمی همایش دومین کنگره بین المللی علوم انسانی تصریح کرد: ارائه فرصتی مناسب برای ارزیابی صادقانه برای علوم انسانی و ارائه برنامه برای نهادهای سیاست گذار  یکی دیگر از اهداف این کنگره بوده است. برای نیل به این اهداف برنامه‌هایی از جمله تشکیل شورای سیاست کنگره و دریافت مقالات علمی و پژوهشی و ارتباط با دانشگاه‌های مراکز استان از دیگر برنامه‌های کنگره‌های پیشین بوده است.
 
رفیعی با اشاره به اینکه ارتباط برجسته با دانشگاه از ویژگی برجسته این کنگره است افزود: یکی از نقاط ضعف کنگره‌های پیشین ارتباط ضعیف با دانشگاه بود که در این کنگره این مشکل رفع شد. فلسفه و روش شناسی با مرکزیت پژوهش‌های علوم انسانی روانشناسی اسلامی، ارتباطات و جامعه شناسی سیاسی، اقتصاد اسلامی، مدیریت اسلامی، علوم سیاسی اسلامی، فقه و حقوق اسلامی از برنامه‌های اصلی ارتباط  با دانشگاه‌های مختلف بوده است.
 
وی با اشاره به اینکه تدوین مقاله و برگزاری نشست‌های علمی و اداره کنگره از برنامه‌های روز نخست بوده است خاطر نشان کرد: برررسی تجربیات گذشته باعث شد که این کنگره از سطح علمی بسیار بالایی برخوردار باشد. در بخش بین الملل پنج شخصیت برجسته علمی حضور داشتند که حدود  530 چکیده مقاله در بخش بین الملل ارائه شد که حدود 70 مقاله خارجی دیروز در قالب مقاله در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفت.
 
دبیر علمی همایش دومین کنگره بین المللی علوم انسانی تصریح کرد: سال گذشته  هم در نشست اصلی تهران و هم در نشست قم از حضور علامه مصباح یزدی استفاده کردیم و امسال نیز در خدمت آیت الله جوادی آملی بودیم و توانستیم از بیانات گوهر بار ایشان کمال استفاده را داشته باشیم.
 
وی با اشاره به جایگاه بالای این دوعالم ربانی  خاطر نشان کرد: همه شخصیت‌های برجسته دنیا و جامعه علمی کشور می‌دانند که سرسلسله علوم دینی در جامعه ما این دو بزرگوار هستند که در مبانی دین دارای نظریه‌های روشنی هستند.
 
معرفی برندگان نخستین جایزه بین المللی علوم انسانی اسلامی
 
رفیعی افزود: حضرت آیت الله اعرافی به عنوان یکی از برندگان جوایز علوم انسانی بود که  ملاک تصمیم گیران برای انتخاب ایشان نظریه پردازی در زمینه پرورش اسلامی بوده است.
 
دبیر علمی همایش دومین کنگره بین المللی علوم انسانی تصریح کرد:  سید عباس موسویان که در زمینه بانکداری اسلامی نظریه پردازی کرده است نیز به عنوان یکی دیگر از برندگان جایزه علوم انسانی است که ایشان کمک بسیاری به بانک‌های اسلامی کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه جایزه سوم علوم انسانی به  پرفسور چودری از کشور عمان اختصاص یافت خاظر نشان کرد: پرفسور چودری به نظریه‌های برجسته‌ای در حوزه علوم انسانی دست پیدا کرده است و در این مراسم از ایشان نیز به عمل آمد.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdccseqs.2bqeo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما