شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 17501
آیت‌الله مصباح‌یزدی در دیدار مدیران رادیو معارف:

برنامه‌سازی در رادیو و تلویزیون مناسب همه اقشار باشد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: باید رسانه طوری برنامه‌سازی و مدیریت کند که ضمن رعایت مصالح مخاطبان، برنامه‌ها برای همه اقشار نیز مفید واقع شود.
برنامه‌سازی در رادیو و تلویزیون مناسب همه اقشار باشد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در دیدار مدیران رادیو معارف با اشاره به اینکه در گذشته ترویج فرهنگ اسلامی از طریق روش‌های سنتی مانند مجالس وعظ، منابر و برخی نشریات دینی انجام می‌شد، گفت: در عصر اخیر این نقش مهم بر عهده رسانه ملی و برنامه‌سازان این رسانه قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به جایگاه رسانه ملی تصریح کرد: امروز نقشی که بر عهده رسانه ملی است هیچ جایگزینی ندارد و تحولات سیاسی تا حدود زیادی مرهون رسانه ملی است.
 
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه تولیدات رسانه‌های جهانی بر زندگی مردم بسیار موثر هستند، تاکید کرد: هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین نقش رسانه شود بنابراین مسئولیت رسانه ملی بسیار سنگین است.
 
آیت‌الله مصباح‌یزدی با اشاره به دیدگاه حضرت امام خمینی (ره) قبل از انقلاب نسبت به جایگاه رادیو و تلویزیون تصریح کرد: امام راحل قبل از انقلاب بارها اعلام کردند که مخالف تلویزیون نیستند بلکه مخالف ابتذال در این رسانه هستند.
 
رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) تاکید کرد: بعد از انقلاب روز به روز نقش صدا و سیما کاملاً چشمگیر شده است که البته همانطور که باید به نقش ایجابی و نقاط مثبت این رسانه توجه شود باید از آسیب‌ها و نقاط ضعف آن نیز پرهیز کرد.
 
آیت‌الله مصباح‌یزدی با اشاره به اینکه مخاطبان رسانه ملی طیف زیادی از اقشار مردم هستند، افزود: باید رسانه طوری برنامه‌سازی و مدیریت کند که ضمن رعایت مصالح مخاطبان، برنامه‌ها برای همه اقشار مفید واقع شود.
 
وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب فعالیت‌های خوبی در رسانه ملی انجام شده است، تصریح کرد: البته باید رسانه ملی در این حد متوقف نشود و تلاش بیشتری در قالب و محتوای برنامه‌ها انجام دهد.
 
رادیو معارف و موسسه امام خمینی تفاهم‌نامه امضا کردند
 
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین در دیدار مدیران رادیو معارف با آیت‌الله مصباح‌یزدی گفت:‌ رسانه‌های ارزشی و دینی منطبق با موازین اسلام همان ادامه دهنده وظایف انبیا هستند.
 
وی از رادیو معارف به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که در مسیر رساندن پیام الهی تلاش می‌کنند یاد کرد و افزود:‌ رادیو معارف سرتاسر تلاش برای رساندن معارف ناب اهل‌بیت (ع) است.
 
این استاد حوزه همچنین تاکید کرد: رادیو معارف الگویی خوب از یک رادیوی موفق در رساندن پیام الهی به مخاطبان است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی تصریح کرد:‌ طبق بیان حضرت امام راحل، رادیو معارف یک دانشگاه برای دین‌پژوهان و طالبان معارف ناب اهل‌بیت (ع) است.
 
در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی‌نیاسر با اشاره به فعالیت 15 ساله رادیو معارف افزود: یکی از راهبردهای اصلی رادیو معارف معرفی و شناساندن فعالیت نهادها، موسسات و مراکز پژوهشی حوزه علمیه برای مخاطبان فرهیخته این رادیو است.
 
وی همچنین با اشاره به اینکه حوزه‌های تخصصی در مباحث دینی دارای شاخه‌های مختلفی است خواستار همکاری و تعامل بیشتر نهادهای تخصصی حوزوی برای رساندن پیام معارف ناب اسلامی به مخاطبان رادیو معارف شد.
 
گفتنی است، در پایان این دیدار تفاهم‌نامه همکاری رادیو معارف با موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) به امضای طرفین رسید.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdfk0f.yt05z6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما