پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : 1675
هشدار حجت‌الاسلام قرائتی:

بخش اعظمی از جوانان نماز نمی‌خوانند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: بخش اعظمی از جوانان نماز نمی‌خوانند، بخشی از مردم خمس نمی‌دهند؛ باید راه‌های جذب این قبیل افراد آموزش داده شود.
بخش اعظمی از جوانان نماز نمی‌خوانند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در کنگره ملی غدیر و بیداری اسلامی که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: جامعه همانند فرد است و همانگونه که فرد بیمار می‌شود، جامعه نیز بیمار می‌شود.

وی ادامه داد: بیماری جامعه گاهی عدم شناخت است و آن زمانی است که جامعه در خواب بوده و بصیرت ندارد و زمانی نیز بیماری جامعه عدم اراده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: مشکل عدم شناخت توسط امام حسن(ع) و عدم اراده توسط امام حسین(ع) مداوا شد.

حجت‌الاسلام قرائتی با بیان اینکه شرایط سیاسی زمان امام حسن(ع) به‌گونه‌ای بود که ایشان صلح را پذیرفت، گفت: با هر منکری باید یک نوع برخورد شود، معاویه لقب کاتب وحی داشت و حفظ ظاهر می‌کرد اما یزید علنا شراب می‌خورد.

وی تصریح کرد: برخورد با معاویه و یزید با یکدیگر تفاوت دارد و هنر فرهنگی که امام حسن(ع) ایجاد کردند، ایجاد شناخت در بین مردم بود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: امام(ع) با تعیین شرایطی صلح را پذیرفتند، اما معاویه بلافاصله پس از قبول شرایط، مفاد صلح را نادیده گرفت.

حجت‌الاسلام قرائتی اذعان داشت: صلح امام حسن(ع) جنگ نرمی بود که منجر به بیداری مردم شد و چهره واقعی معاویه را نمایان ساخت.

وی گفت: پس از معاویه، امام حسین(ع) به منظور ایجاد بیداری در جامعه اسلامی با ابزاری همچون گفت‌وگوی چهره‌به چهره با مردم قبایل مختلف در مسیر کربلا، همراه ساختن اهل‌بیت خود و همچنین ارسال نامه به روسای قبایل اتمام حجت کردند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به تدریس رشته مدیریت بحران در دانشگاه‌های دنیا گفت: مدیریت زینب کبری(س) در کربلا و امام خمینی(ره) در مبارزه با حکومت طاغوت باید بررسی و تبیین شود.

حجت‌الاسلام قرائتی در بخش دیگری از سخنان با خطاب به طلاب اذعان داشت: طلبه‌ها باید از روز نخست در حوزه تبلیغ وارد شوند و بر این امر اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه طلاب نباید تنها به سخنرانی‌های منبری تکیه کنند، افزود: گفت‌وگوی چهره به چهره با مردم موفقیت بیشتری دارد و تاثیرگذاری آن بیش از سخنرانی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه «رحلة الشتا و الصیف» در حوزه فراموش شده است، گفت: مرحوم آیت‌الله بروجردی در تابستان به روستاهای اطراف قم رفته و تدریس می‌کردند.

حجت‌الاسلام قرائتی بیان داشت: اگر امکان برگزاری کلاس‌ها در تابستان فراهم نمی‌شود، دوره‌ها و کلاس‌ها در شب برگزار شود، مسئولان سیاست‌گذاری حوزه به این امر باید توجه داشته باشند.

وی گفت: این همه تعطیلات برای حوزه فاجعه است، آموزش کفایه و رساله مطلوب است اما باید آموزش نهج‌‌البلاغه را نیز در برنامه‌ها جای داد و برای این منظور می‌توان از تعطیلات به خوبی استفاده کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: قرآن و اهل‌بیت(ع) مهجور و مظلوم هستند و با وجود امکانات بسیار و زمان مناسب برای فراگیری علوم اهل‌بیت(ع) نباید فرصت‌ها را از دست داد.

حجت‌الاسلام قرائتی اذعان داشت: بخش اعظمی از جوانان نماز نمی‌خوانند، بخشی از مردم خمس نمی‌دهند باید راه‌های جذب این قبیل افراد آموزش داده شده و این موارد باید در حوزه تدریس شود واین مهمتر از رساله و کفایه است.

وی با بیان اینکه این موارد اصول کار است که در حوزه نیست و در روز قیامت باید پاسخگو بود، خاطرنشان کرد: اگر حوزه اقدام به برگزاری این کلاس‌ها نکرد، طلاب باید خود اقدام کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در خطاب به طلاب تصریح کرد: اگر بخواهید دنیا از شما استقبال کند کنار درس حوزه باید قرآن و نهج‌البلاغه را فرا گیرید.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdca.0n6k49nim5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما