پنجشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : 2688
حجت‌الاسلام قرائتی:

ایران هیچ ترسی از آمریکا ندارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ‌زندگی کردن در ایران ‌نعمت است، گفت: ‌‌آمریکا بر همه دنیا مسلط است و همه از او می‌ترسند؛ ‌ایران هیچ ترسی از آمریکا ندارد.
ایران هیچ ترسی از آمریکا ندارد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه که در سالن اجتماعات امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد برگزار شد با اشاره به فواید نماز برای انسان‌ها به ویژه جوانان اظهار داشت: باید برای کسانی که نسبت به انجام فریضه نماز غفلت می‌کنند و یا با کراهت به خواندن نماز مشغول می‌شوند برخی از مباحث چون نعمات خالق یکتا را روشن کرد.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید همه عالم هستی برای انسان و انسان برای عبادت خالق هستی آفریده شده است پس باید با بر شمردن نعمات خداوند که در اختیار انسان گذاشته شده است به عبادت وی بپردازیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: خداوند مخلوق خود را بسیار دوست دارد تا جایی که می‌گوید اگر هر کسی عمل خود را به خاطر خدا و رضایت او انجام دهد در بارگاه قدسی منزلت بالایی دارد.

وی برای آشنایی جوانان با برخی از آفریده‌های خداوند در وجود انسان و حکمت آنان گفت: خطوط پیشانی مانع از ریختن عرق انسان در چشم، پلک برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی به بینایی، مژه برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به چشم، ‌دهان برای خوردن، آشامیدن و صحبت کردن است که اگر بخواهیم به هر یک از اینان توجه کنیم باید تفسیرهای بسیاری را بیان کنیم که نیازمند ساعت‌ها صحبت و مطالعه است.

قرائتی لازمه قدردانی از نعمت‌های خالق یکتا را خشوع دانست و بیان کرد: باید با آگاهی نسبت به حکمت خلق تمام نعمت‌ها در جهان آفرینش، در برابر خداوند خاشع شویم.

وی غلط زدن انسان را در خواب یکی از نعمات خداوند دانست و بیان کرد: خداوند در قرآن کریم در سوره کهف می‌فرماید ما اصحاب کهف را در خواب ۳ هزار سال به این سو و آن سو می‌غلتاندیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: اگر کمی با دقت بنگریم متوجه می‌شویم زندگی کردن در ایران نیز خود یک نعمت است چرا که تمام جهان را به غیر از ایران، کفر و طاغوت در بر گرفته است و آمریکا بر همه دنیا مسلط است و همه از او می‌ترسند ولی تنها کشور ایران است که نه از آمریکا ترسی دارد و نه تحت سلطه آن به سر می‌برد.

وی همچنین به فواید گوناگون شیر مادر برای کودک اشاره کرد و گفت: همانگونه که شیر مادر برای کودکان سرشار از توانمندی است نماز نیز برای انسان دارای فواید و درس‌های فراوان است.

قرائتی از جمله درس‌های نماز را نظم، ‌یاد شهدا،‌ حضور در صحنه،‌ پاکیزگی، نشاط و‌ آزادی دانست و گفت: هنگامی که ارکان نماز را به جا می‌آوریم و سوره‌های قرآن را می‌خوانیم به آهنگین بودن کلام نیز پی می‌بریم.

وی به موسیقی کلامی در دعای جوشن کبیر اشاره و تصریح کرد: اگر صدها هزار دانشمند که به ادبیات عرب آشنایی دارند به مدت یکسال جمع شوند نمی‌توانند متنی شبیه دعاهای جوشن کبیر پر محتوا و آهنگین بیاورند.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اعجاز قرآن در نکاتی که برای انسان و سلامتی او ذکر شده بیان کرد: از زمان نزول قرآن به پیامبر اسلام بیش از هزار و ۴۰۰ سال می‌گذرد که خداوند گوشت خوک را برای انسان نهی کرده ولی بعد از هزار و ۳۵۰ سال انسان تازه به مضرات آن پی برده است.

وی با تاکید بر اینکه تکرار‌ها و قسم‌ها‌ی خداوند در قرآن بی حکمت نیست، تصریح کرد: در آیات کلام الله مجید می‌بینیم خداوند به زیتون و انجیر قسم یاد می‌کند و در قرآن به انجیر یک مرتبه و به زیتون هفت مرتبه اشاره می‌کند که دانشمندان حکمت آنها را دریافتند اگر یک انجیر و هفت زیتون را انسان میل کند ممکن است چه فوایدی نصیب او شود.

قرائتی به جوانان توصیه کرد به ازدواج بیش از تحصیل اهمیت دهند چرا که ازدواج یک نیاز انسانی و از واجبات است ولی درس از جمله مباحث مستحب است که تاخیر در آن چندان مشکلی به‌وجود نمی‌آورد.

وی به آثار لقمه حرام در شکم انسان اشاره کرد و گفت: لقمه حرام انسان دل انسان را سیاه می‌کند که از جمله این آثار می‌توان به عدم تاثیر سخنان امام حسین (ع) در دل یزیدیان اشاره کرد که امام منشاء آن را لقمه حرام می‌دانستند.

رئیس ستاد اقامه نماز در پایان از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا نسبت به دایر کردن کلاس‌های تفسیر نهج البلاغه در ساعت‌های فراغت تحصیلی اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.cd0iw6dvcgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما