سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 16861
توسط شهرداری منطقه 6 صورت گرفت:

تکمیل رینگ غربی دفع آبهای سطحی شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه 6 قم گفت: رینگ غربی دفع آب های سطحی شهر قم در محدوده منطقه6، با هدف مهار آبهای سطحی در فصل بارندگی تکمیل شد.
تکمیل رینگ غربی دفع آبهای سطحی شهر قم
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل رسولی با اشاره به آغاز بارندگی های فصلی، به تشریح اقدامات شهرداری منطقه 6 در خصوص دفع آبهای سطحی پرداخت و اظهار داشت: تکمیل رینگ غربی دفع آبهای سطحی در محدوده منطقه 6 جهت تسهیل عبور آب از محدوده شهرداری منطقه 2 به سمت محدوده شهرداری منطقه 6 انجام شده است.
وی بیان داشت: با توجه به این که کانال هدایت آبهای سطحی بلوار بعثت گنجایش و حجم لازم را نداشت یک کانال بلوکی به موازات آن در بلوار بعثت احداث شد تا مشکل آبهای سطحی این بلوار و میدان فاطمیه مرتفع شود.
رسولی خاطرنشان کرد: احداث انهار و جدولگذاری جهت هدایت آبهای سطحی به سمت کانالهای اصلی و لایروبی انهار در نواحی سه گانه منطقه 6 به صورت مستمر از اقدامات دیگری است که در زمینه مهار آبهای سطحی صورت گرفته است.
وی عنوان داشت: لوله گذاری به صورت پایپ جکینگ که از طریق فشار دستگاه پمپ هیدرولیک و لوله رانی در زیر ریل راه آهن کار می کند نیز جهت تسهیل عبور آب از خیابان هندیان به سمت خیابان کارگر انجام شده است.
رسولی تصریح کرد: همچنین برای حل مشکل آبهای  سطحی خیابان هندیان، پروژه احداث کانال هندیان در دست اقدام است که واحد فنی و عمرانی منطقه 6 جهت تکمیل این پروژه اقدام به خرید لوله و تهیه تجهیزات مورد نیاز نموده است. 
شهردار منطقه 6 قم با بیان این که حفر چاه دفع آبهای سطحی در شوارع کم عرض و بافت های فرسوده در اولویت کار شهرداری این منطقه قرار دارد، ابراز داشت : اجرای 350 متر پل فلزی بر روی انهار ورودی کوچه ها، لایروبی 10 هزار متر از انهار سر پوشیده سطح منطقه و تجهیز نواحی سه گانه از دیگر اقداماتی است که در زمینه دفع آبهای سطحی انجام شده است.
وی افزود: 5 سپتیک جهت هدایت آبهای سطحی در منطقه 6 وجود دارد، 2 هزار کیسه شن جلوگیری از هدایت آب به منازل مسکونی شهروندان در نقاط حادثه خیز و بحرانی آماده شده است، ده ها نیرو نیز به صورت شبانه روزی در محل سپتیک ها و تلاقی انهار اصلی به صورت شیفتی وظیفه نظارت را بر عهده دارند. 
رسولی با انتقاد ار این که در برخی محله های منطقه 6 هنوز سیستم فاضلاب شهری اجرا نشده و حتی در برخی از محله ها اتصال انشعاب خانگی فاضلاب فعال نیست، تاکید کرد: امیدواریم شرکت آب و فاضلاب استان قم رسیدگی به این امر را در اولویت کاری خود قرار دهد. 
وی اظهار داشت: استفاده از دریچه های چدن نشکن نیز از اقدامات ویژه ای است که برای اولین بار در منطقه 6 صورت گرفته و موجب تسهیل در لایروبی می شود. 
رسولی در پایان ابراز داشت: از شهروندان منطقه 6 خواهشمندیم زباله های خود را رأس ساعت21 در محل جمع آوری زباله قرار داده و از ریختن زباله به انهار و ورود فاضلاب خانگی به سمت جویها، جلوگیری کنند. 
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcb8wb8.rhb00piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما