قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان تأکید کرد: برخی درگوشه و کنار ناآگاهانه درباره توافق‌نامه ژنو موضع‌گیری می‌کنند و می‌گویند این کار مورد تایید رهبری نبوده است؛ باید بدانند که رهبر معظم انقلاب آن را تایید کرده و کسانی که اینگونه اظهار نظر می‌کنند حتما نظر ایشان را مطالعه نکرده‌اند.
آیت‌الله مکارم‌شیرازی بر خودداری از اظهار نظرهای ناآگاهانه درباره توافق نامه ژنو تاکید کرد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم‌شیرازی، صبح چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به توافق نامه ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: غربی‌ها در قالب این توافق‌نامه حق هسته‌ای ایران را به رسمیت شناختند؛ البته این قرارداد  ایده‌آل ما نیست، اما در شرایط فعلی تنها راه بوده است.
 
وی با اشاره به برخی اظهار نظرها، یادآور شد:‌ کسانی که اظهارنظر می‌کنند باید با توجه به شرایط داخل و خارج سخن بگویند.
 
استاد برجسته حوزه با بیان این‌که از همان زمان انتخابات ریاست جمهوری، روی این گفتگوها مطالعه شده است، تاکید کرد: بر روی این مذاکرات سه ماه مطالعه صورت گرفته است و این گونه نبوده که وزیر خارجه رفته باشد و این تفاهم‌نامه را امضا کند.
 
آیت‌الله مکارم ‌شیرازی با بیان این‌که مذاکرات ژنو و توافق ‌نامه مورد تایید مقام معظم رهبری است، افزود: برخی درگوشه و کنار ناآگاهانه موضع‌گیری می‌کنند و می‌گویند این کار مورد تأیید رهبری نبوده است؛ باید بدانند که رهبر معظم انقلاب آن را تایید کرده و کسانی که این گونه اظهار نظر می‌کنند حتما نظر ایشان را مطالعه نکرده‌اند.
 
این مرجع تقلید همچنین ابراز امیدواری کرد که نتایج این توافق نامه عاید کشور شود و خداوند متعال به آمریکا و اروپا توفیق دهد تا بر سر عقل بیایند و بدانند که ناآرام کردن منطقه به نفع هیچکس نیست.
 
ناامنی به نفع هیچکس نیست
 
آیت‌الله مکارم ‌شیرازی با بیان این‌که رژیم صهیونیستی و برخی دول عربی از نا امن بودن منطقه احساس آرامش می‌کنند، گفت: صهیونیست‌ها و برخی دول منطقه از امضای تفاهم‌نامه ایران با 1+5 احساس نارضایتی می‌کنند؛ چرا که آنها نا امنی منطقه را می‌خواهند.
 
وی تاکید کرد: کسانی که این تفکرات را دارند باید بدانند که ناامنی به نفع هیچکس نیست؛ زیرا آتش کشمکش و ایجاد نا امنی در منطقه همه را در بر می‌گیرد.
 
به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مکارم شیرازی در پایان با بیان این‌که در داخل کشور باید وحدت و انسجام داشته باشیم، گفت: امیدواریم پیروزی و موفقیت نصیب مسلمین جهان به خصوص ملت ایران اسلامی گردد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcip3az.t1aqu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما