سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 17357
در پاسخ به جمعى از برادران و خواهران صورت گرفت

پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی درباره دلیل حرام بودن اشتراک در فیس بوک

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله مکارم شیرازی به جمعى از برادران و خواهران که در نامه‌هاى متعدد خود نوشته‌اند اگر حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى (دامت برکاته) دلیل حرمت اشتراک را در فیس بوک را بیان کنند، در این باره توضیح دادند.
پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی درباره دلیل حرام بودن اشتراک در فیس بوک
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، جمعى از برادران و خواهران در نامه‌هاى متعدد خود نوشته‌اند اگر حضرت آیت الله العظمى مکارم شیرازى (دامت برکاته) دلیل حرمت اشتراک را در فیس بوک را بیان کنند ممنون خواهیم شد و پاسخى براى پرسشگران خواهد بود.
 
ایشان در جواب چنین فرمودند: عزیزان من! دلیل آن روشن است و همان نشر گسترده فساد و انواع گناهان از این طریق است. زیرا فیس بوک مانند شهر بى در و دروازه‌اى است که همه کس از دانشمندان و افراد نخبه گرفته تا دزدان و شیادان و کلاهبرداران و کسانى که به انواع فساد آلوده‌اند در آن حضور داشته و هر کدام در این شهر مغازه‌اى دارند و در این مغازه‌ها گاه وسائل ضرورى زندگى و در بسیارى از موارد ابزار گناه و مفاسد و انحراف‌هاى اخلاقى فراگیر و ایجاد اختلاف در میان ملت‌ها با برچسب‌هاى زیبا و پوشش‌هاى فریبنده در اختیار همگان قرار مى‌گیرد.
 
حال اگر ورود در این شهر براى همه ممکن شود از جوانان کم سن و سال گرفته تا بزرگسالان ناآگاه و غیر آنها آیا هیچ فرد آگاهى مى‌تواند ورود به چنین شهرى را براى همه آزاد بگذارد؟
 
حتى جاسوسان و مفسدان فى الارض مى‌توانند در این شهر بى در و پیکر مبادله اطلاعات کنند و با رموز و اشاراتى بذر توطئه بپاشند. ما مى‌گوییم باید بر مطبوعات و رسانه‌ها به طور عام نظارتى باشد تا افراد فاسد و مفسد نتوانند از این طریق جامعه را آلوده کنند.
 
با این حال چگونه فیس‌بوک باید از هر قید و شرطى آزاد باشد، آیا آزادى بى قید و شرط در دنیا داریم؟ پاره‌اى از محدودیت‌هاى غربى به هیچ وجه مشکلى را حل نمى‌کند و تکثیر اشکال حلّ اشکال نیست.
 
آرى اگر ورود در این شهر مخصوص افراد دانشمند و فرهیخته که خوب و بد را کاملا مى‌شناسند و سره از ناسره را تشخیص مى‌دهند آن هم براى تحقیقات اجتماعى آزاد بود مانعى نداشت درست مانند کتب ضلال که فقها مطالعه آن را براى عموم تحریم مى‌کنند ولى براى محققان مذهبى آزاد شمرده مى‌شود. والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdccm1qs.2bqmp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما