يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 16988
به همت مرکز تخصصی مهدویت

نقش مردم در انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: کتاب «نقش مردم در انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)» به‌همت مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم منتشر شد.
نقش مردم در انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) منتشر شد
به گزارش قم نیوز، کتاب «نقش مردم در انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)» نوشته حجت‌الاسلام خدامراد سلیمیان به‌همت مرکز تخصصی مهدویت که به بررسی جایگاه و نقش مردم در حکومت آن حضرت می‌پردازد منتشر شد.
 
در این اثر تلاش شده، علاوه بر استفاده از مباحث عقلی و دیدگاه‌های اندیشمندان، با بهره‌گیری از آیات قرآن و روایات ارزشمند و معتبر، نقش و جایگاه مردم در قیام حضرت مهدی(عج) بررسی شود.
 
مؤلف، در چکیده‌ای برای معرفی این کتاب، آورده است: «دین اسلام، در کنار پافشاری بر برپایی حکومت به‌عنوان یک نیاز و بایسته اجتماعی، بیشترین سفارش خود بر شکل‌گیری حاکمیت انسان‌های شایسته بر پایه دین و دین‌داری، را متمرکز کرده است؛ چراکه حاکم نیکوکار است که مردم جامعه را به نیکی‌ها و رستگاری رهبری و هدایت خواهد کرد.
 
از آموزه‌های دینی به روشنی به‌دست می‌آید حکومت موعود منجی ـ که در اسلام از آن به نام دولت مهدی موعود(عج) یاد شده است والاترین حکومت روی زمین است که در آن همه عناصر بایسته به‌خوبی در جایگاه خود قرار می‌گیرند و مردم در آن نقشی اساسی دارند.
 
نقش و جایگاه مردم در فرایند قیام جهانی حضرت مهدی(عج) در این کتاب در سه مرحله با عناوین جایگاه مردم در زمینه‌سازی و فراهم ساختن شرایط و بسترها برای ظهور، جایگاه مردم در قیام جهانی،جایگاه مردم در دوران حکومت جهانی حضرت مهدی موعود(عج) مورد بررسی قرار گرفته است.
 
در مرحله اول نقش مردم یا دست کم گروه قابل توجهی از مردم انکارناپذیر و در مرحله دوم که مهم‌ترین و سخت‌ترین مرحله است مردم در یک گستره فراگیرتر نقش ایفا می کنند که این نقش به‌طور عمده یاری مهدی موعود(عج)، در مبارزه با ستم و ستمگران است.
 
پس از دو مرحله یاد شده، مرحله سوم، در یک گستره جهانی تحقق می یابد که نقش مردم در این دوران به‌طور عمده مساعدت و همراهی برای استمرار حکومت بر پایه عدل و داد است.
 
علاقه‌مندان جهت تهیه این اثر، می‌توانند با شماره تلفن 37737801-025 داخلی 123، مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم تماس حاصل فرمایند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcbw9b8.rhb0wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما