چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 17121
به همت مرکز تخصصی مهدویت

سلام موعود منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: کتاب « سلام موعود» به‌همت مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم منتشر شد.
سلام موعود منتشر شد
به گزارش قم نیوز، کتاب "سلام موعود" نوشته دکتر محمدرضا سنگری به‌همت مرکز تخصصی مهدویت که توصیفی‌ از زیارت‌ ناحیه‌ مقدسه‌ که‌ از زبان‌ مبارک‌ امام‌ مهدی(عج) است منتشر شد.
 
این‌ زیارت‌ سوگنامه‌ امام‌ مهدی(ع) و مرثیه‌ بلند آن‌ بزرگوار بر مصائب‌ و رنج‌های‌ امام‌ حسین‌(ع) در روز عاشورا است‌ که‌ در آن‌ به‌ توصیف‌ لحظه‌های‌ شهادت‌ امام‌ و غربت‌ و مظلومیت‌ اهل‌ بیت(ع) پرداخته‌ شده‌ است.
 
مجموعه مطالب این نوشتار ارزشمند گزارش و بیان تحلیلی و توصیفی از زیارت است. «ناحیه مقدسه»
بنابر آن‌چه در مقدمه کتاب آمده زیارت ناحیه مقدسه خون‌گریه و سوگنامه حضرت مهدی و مرثیه بلند آن بزرگوار به مصائب و رنج‌های جدّش، اباعبداللّه حسین(ع)، در عاشورا است.
 
این زیارت ترسیم و توصیف لحظه‌های شهادت اباعبداللّه و غربت و مظلومیّت اهل بیت(ع) و معتبرترین، مستندترین و بلندترین مرثیه‌ای است که از زبان معصوم منتقم و خون‌خواه سیّدالشهدا(ع) به ما رسیده است.
 
این زیارت نامه مشتمل بر 8 بخش است: 1. سلام بر انبیا و اولیاء و اباعبداللّه(ع) وارث همه آنها؛ 2. سلام بر امام شهید و صحابه پاک باز و فداکار او؛ 3. آرزوی زیارت امام حسین(ع)؛ 4. طرح اوصاف ویژگی‌ها و سیرت امام حسین(ع)؛ 5. طرح نهضت و انقلاب مقدس اباعبداللّه؛ 6. توصیف صحنه کربلا و شهادت و مصائب؛ 7. تحلیل بازتاب حادثه کربلا و غربت اسلام پس از شهادت؛8. نیایش و دعا و طرح درخواست ها.
 
علاقه‌مندان جهت تهیه این اثر، می‌توانند با شماره تلفن 37737801-025 داخلی 123، مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم تماس حاصل فرمایند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcb88b8.rhbz5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما