شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب : 1704
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد:

راه‌اندازی نخستین کتابخانه وقف در قم

قم نيوز : قم نیوز: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از راه‌اندازی نخستین کتابخانه وقف در قم به منظور استفاده پژوهشگران و دانش‌پژوهان از مباحث مرتبط با وقف خبر داد.
راه‌اندازی نخستین کتابخانه وقف در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز با اشاره به راه‌اندازی نخستین کتابخانه تخصصی وقف در استان قم اظهار کرد: ایجاد کتابخانه تخصصی وقف برای سهولت ارائه مباحث علمی، فرهنگی و تاریخچه‌ای وقف در بین ملل، سنت‌ها و ارزش‌های اسلامی یکی از حرکت‌های علمی فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه حوزه علمیه قم دارای هزاران پژوهشگر در موضوعات مختلف علمی است جای کتابخانه تخصصی وقف به عنوان موضوع مورد نیاز جامعه در کنار دیگر کتابخانه‌های تخصصی خالی بود.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به مراحل تاسیس کتابخانه تخصصی وقف گفت: این کتابخانه با عنایت نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه و همت معاونت فرهنگی این سازمان راه‌اندازی شده و سازمان اوقاف و امور خیریه متولی حفظ، نگهداری، توسعه و امور این کتابخانه است.

وی عنوان کرد: سازمان اوقاف به عنوان وظیفه خود با توجه به این امر که مبلغان، محققان و اساتید حوزه، ناشران ارزش‌های اسلامی محسوب می‌شوند، منابع اصلی پیرامون موضوع وقف را در قالب کتابخانه تخصصی برای آشنایی بیشتر اصحاب علم و فرهنگ در قم قرار داده تا فارغ‌التحصیلان بتوانند از منابع این کتابخانه در نگارش رساله‌ها استفاده کنند.

رضوی‌مهر ادامه داد: صدها مقاله و کتاب پیرامون موضوعات وقف در این کتابخانه گردآوری شده و محققان برای کسب اطلاعات پیرامون مصادیق و موضوعات وقف، اعم از موقوفات منقول و غیرمنقول می‌توانند به این کتابخانه مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: عموم مردم با مراجعه به کتابخانه می‌توانند به متون گرانسنگ به عنوان ذخایر جامعه اسلام دسترسی پیدا کنند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: امید است تاسیس این کتابخانه زمینه ایجاد وسعت دروس بحث‌های خارج فقه در زمینه وقف، مباحثات علمی پیرامون وقف و موقوفات، ایجاد رشته تخصصی وقف ویژه مدیران و دست‌اندرکاران اوقاف را به عنوان پیش‌نیاز ایجاد کند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.z0f2yt05oa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما