دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب : 17056
طی 6 ماه نخست امسال صورت گرفت

انجام 6000 بازرسی از مراکز زیر پوشش اداره کل ارشاد قم

قم نيوز : قم نیوز: مسئول واحد بازرسی و نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: بازرسی‌های این اداره در 6 ماه نخست سال‌جاری با افزایش قابل توجهی به 6 هزار و 888 مورد رسیده است.
انجام 6000 بازرسی از مراکز زیر پوشش اداره کل ارشاد قم
به گزارش قم نیوز، ماشاءالله سیرجانی امروز با بیان اینکه تعداد 9 بازرس در حال حاضر به طور مستمر در ساعات مختلف شبانه‌روز در واحد بازرسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم فعالیت دارند، اظهار داشت: این واحد با هدف نظارت، کنترل و پیشگیری از تخلفات در حوزه نظارتی خود همواره با اطلاع‌رسانی و بازرسی از مراکز تحت پوشش خود کوشیده است از بروز تخلفات در حوزه‌های چاپ، سمعی و بصری، موسسات فرهنگی و هنری، قرآنی و کانون‌های تبلیغاتی جلوگیری به عمل آورد تا امنیت فرهنگی استان حفظ و نگرانی‌های موجود برطرف شود.
 
وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد واحد بازرسی این اداره کل، اظهار داشت: مجموع بازرسی‌های انجام شده توسط این واحد 9 هزار و 739 مورد در سال 90، 11 هزار و 815 مورد در سال 91 و در 6 ماه نخست سال 92 نیز این بازرسی‌ها با افزایش قابل توجهی به 6 هزار و 888 مورد رسیده است.
 
مسئول واحد بازرسی و نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از 2 برابر شدن تذکرات شفاهی برای رعایت قوانین و مقررات در سال‌جاری به نسبت سال‌های پیشین خبر داد و افزود: در سال‌جاری 120 اخطار به منظور برخورد با تخلفات مراکز مربوطه صادر شده است.
 
وی به برگزاری 2 کمیسیون برای رسیدگی به تخلفات در 6 ماه اول سال‌جاری اشاره کرد و گفت: در این کمیسیون‌ها پس از بررسی تخلفات مراکز وابسته به این اداره کل، 14 تعهد اخذ شد و این آمار در سال 90، 131 تعهد و در سال 91، 60 تعهد بود که این نشان‌دهنده کاهش قابل توجه تخلفات در سال‌جاری است.
 
سیرجانی با بیان اینکه در سال گذشته نامه پلمپ 86 مرکز متخلف صادر شد، اظهار داشت: پرونده‌های مراکزی که در سال‌جاری دارای تخلف بودند، برای صدور دستور پلمپ در حال بررسی است.
 
وی بازرسی‌های مداوم این واحد را در شناسایی مراکز بدون مجوز استان بسیار موثر عنوان کرد و گفت: در بازرسی‌های سال گذشته 69 مرکز و در 6 ماه اول سال‌جاری نیز 31 مرکز بدون مجوز شناسایی شدند.
 
مسئول واحد بازرسی و نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه تصریح کرد: با افزایش نیروهای بازرسی این واحد، نظارت و بازدید از مراکز تحت پوشش این اداره‌کل در مقایسه با سال‌های 91 و 6 ماه نخست سال 92 با سال 90، افزایش قابل توجهی داشته است.
 
وی ضمن قدردانی از تمام مراکز زیر پوشش که قوانین و مقررات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را رعایت می‌کنند، اظهار داشت: امید است اصحاب، متولیان و مسئولان مراکز مربوطه در راستای توسعه و گسترش فرهنگ ناب محمدی (ص) کوشش کنند تا شاهد رشد و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی استان قم باشیم.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdciquaz.t1ayw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما