سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : 17072
هفته هفدهم لیگ برتر

مصاف صبا با نفت در تلاش برای جبران 6 هفته ناکامی

قم نيوز : قم نیوز: صبای قم این هفته در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته هفدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر و در تلاش برای پایان دادن به 6 هفته ناکامی به مصاف تیم صدرنشین نفت تهران می‌رود.
مصاف صبا با نفت در تلاش برای جبران 6 هفته ناکامی
به گزارش قم نیوز، مسابقه صبای قم و نفت تهران در اوج حساسیت برگزار می‌شود زیرا از یک سو نفت به دنبال حفظ موقعیت خود در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر است و از سوی دیگر صبای قم به فکر فرار از بحران و پایان دادن به 6 هفته ناکامی خود در لیگ سیزدهم است.
 
هفته هفدهم بازی‌های سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج فارس از عصر پنجشنبه هفته جاری در حالی آغاز می‌شود که در چارچوب این رقابت‌ها دیدار حساس نفت تهران و صبای قم در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار خواهد شد.
 
تیم‌های دوم و دوازدهم جدول رده‌بندی سیزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در شرایطی در دیداری از هفته هفدهم لیگ برتر در قم با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند که تیم نفت تهران از 16 مسابقه گذشته خود 29 امتیاز کسب کرده است، با این تفاوت که تیم صبای قم 13 امتیاز کمتر از تیم نفت اندوخته و بین آن‌ها 10 پله فاصله در جدول وجود دارد.
 
صبای قم که با هشت باخت در 16 مسابقه قبل خود در بین 16 تیم حاضر در لیگ سیزدهم، بیشترین باخت را در کنار راه آهن و فجر شهید سپاسی در جدول لیگ برتر دارد و عنوان یکی از تیم‌های ناکام لیگ امسال به این تیم اختصاص یافته در شرایطی از حریف سرشناس خود پذیرایی می‌کند که از 16 بازی گذشته خود چهار پیروزی، چهار تساوی و هشت باخت کسب کرده است.
 
صبای قم در دیدارهای گذشته خود 19 گل به ثمر رسانده و در مقابل حریفان 22 بار نیز دروازه‌اش باز شده است. صبای قم چهار پیروزی خود را مقابل تیم‌های فجر شهید سپاسی شیراز، ملوان بندر انزلی و راه آهن در ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر مقدس قم و در خارج از خانه برابر تیم فوتبال نفت تهران به دست آورده است و بهترین نتیجه بازی‌های صبا در لیگ امسال برد سه بر صفر خانگی در برابر فجر سپاسی در هفته هفتم بوده است.
 
در دیدار عصر جمعه پانزدهم آذرماه بین صبای قم با نفت تهران شاید تیمی که عبدالصمد مرفاوی آن را هدایت می‌کند بتواند با شکست شاگردان یحیی گل‌محمدی در تیم نفت، پیروزی در مسابقه نیم فصل نخست این دوره لیگ برتر مقابل این تیم تهرانی را تکرار کند.
 
صبا در مجموع تا قبل از رویارویی با پیروزی در خانه خود هشت مسابقه برگزار کرده است که از این بازی‌ها سه پیروزی، سه تساوی و 2 باخت در کارنامه دارد که باخت‌های این تیم به فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبریز و تساوی‌های این تیم با گسترش فولاد تبریز، مس کرمان و پرسپولیس تهران بوده است.
 
یحیی گل‌محمدی سرمربی تیم نفت تهران در حالی این هفته مقابل صبای قم قرار می‌گیرد که فصل گذشته به مدت 9 هفته سرمربی صبای قم بود و بعد از پایان بازی هفته نهم لیگ دوازدهم بین صبای قم و نفت تهران در ورزشگاه شهید دستگردی ناگهان صبایی‌ها را شوکه کرد و به تیم پرسپولیس تهران رفت.
 
عبدالصمد مرفاوی نیز از هفته دهم تا سی و چهارم لیگ دوازدهم سرمربی صبای قم بود و در نهایت با صبا در مکان دهم جدول رده‌بندی لیگ برتر ایستاد ولی در پایان لیگ دوازدهم از صبا رفت و بعد از یک عقب‌گرد از سوی صبایی‌ها، بار دیگر به دلیل نتایج ضعیف این تیم در نیم فصل نخست لیگ سیزدهم به صبا بازگشت.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcgxz9q.ak9uu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما