چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 17098
شهردار منطقه ۷ قم:

منطقه ۷ قم افتخار خدمت به حرم کریمه اهل بیت(س) را دارد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار منطقه ۷ قم در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم در قم، با اشاره به قرار دادن حرم کریمه اهل بیت(س) در محدوده منطقه ۷، گفت: در منطقه ۷ شهرداری قم، افتخار خدمت به حریم کریمه اهل بیت(س) را داریم که مایه افتخار ماست.
منطقه ۷ قم افتخار خدمت به حرم کریمه اهل بیت(س) را دارد
به گزارش قم نیوز، علیرضا مظفری، شهردار منطقه 7 قم که جزو جانبازان جنگ تحمیلی است، شهرداری یکی از مهم ترین مناطق قم را که اخیرا تاسیس شده است، به عهده دارد. حرم مطهر حضرت معصومه(س) و دفاتر مراجع عظام تقلید به همراه خیان پر تردد صفائیه، تنها بخشی از اماکنی است که در محدوده خدمات دهی این منطقه است.
  
بافت فرسوده یکی از مهم ترین مشکلات منطقه هفت قم

گفت و گو با شهردار منطقه هفت قم از مهم ترین معضلات این منطقه شهری قم شروع شد. مظهری با اشاره به اینکه منطقه هفت شهرداری قم دارای بافت فرسوده شهری است اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات شهرداری منطقه هفت بافت فرسوده این منطقه است. به دلیل وجود حرم مطهر حضرت معصومه (س) اجازه ساخت اماکن به صورتی که ارتفاع زیادی داشته باشند داده نمی شود از این رو روند باسازی بافت فرسوده منطقه هفت شهرداری قم به کندی پیش می رود. البته برای سرعت بخشیدن به بازسازی این منطقه باید هزینه های ساخت و ساز کاهش یابد.
 
وی با بیان اینکه منطقه هفت شهرداری قم یکی از قدیمی‌ ترین مناطق قم محسوب می شود خاطر نشان کرد: سکونت افراد قدیمی قم در این منطقه، آثار فرهنگی و میراٍثی و حرم کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) باعث شده تا شهرداری منطقه هفت نتواند به درستی به وظایف خود عمل کند. بسیاری از مواقع شهرداری منطقه هفت پروانه کسب را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می دهد و از همین رو با مشکلات مالی و محدودیت منابع مالی مواجه هستیم.
 
 
مردم از وظایف و اختیارات شهرداری آگاهی ندارند
شهردار منطقه هفت قم با بیان اینکه بسیاری از مواقع شهروندان این منطقه به شهرداری منطقه هفت مراجعه می کنند اذعان کرد: متاسفانه شهروندان قمی هیچ اطلاعی از وظایف شهرداری ها ندارند و بسیاری از مواقع مبلغ مالی عوارض ساخت و ساز، تعمیر را به شهرداری نمی دهند و سوال بیشتر شهروندان قمی این است که در قبال پولی که از ما می گیرد چه فعالیت های را انجام می دهید واز همین رو  شهرداری ها باید بتوانند با کمک معاونت فرهنگی شهرداری، روابط عمومی شهرداری و رسانه ها وظایف واختیارات شهرداری رابرای مردم تعریف کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه مراجع تقلید می توانند کمک شایانی به شهرداری ها کنند عنوان کرد: به دلیل دیدار مسئولان کشوری با آیات عظام  و روابط آیات عظام با شهرداری قم  می توانند مشکلات و نیازهای شهرداری قم را به سمع و نظر مسئولان کشوری برسانند.
  
بودجه شهرداری برای تکمیل پروژه های عمرانی شهر کافی نیست.
شهردار منطقه هفت خاطر نشان کرد: بودجه سال گذشته شهرداری 21 میلیارد تومان بوده است که با توجه به آمار ها صورت گرفته،  شهرداری توانسته قدمی در راستار بهبود وضعیت عمران و آبادانی شهر بردارد.
 
وی با اشاره به اینکه 160 متر مربع در شهرداری منطقه هفت فضای سبز وجود دارد بیان کرد: متاسفانه بوستان های محلی در این منطقه کم است و از همین رو سه قطعه زمین برای ایجاد بوستان در منطقه هفت در حال خرید است.
 
مظفری با اشاره به برنامه شهرداری جهت توسعه شهر اظهار کرد: شهرداری منطقه هفت جهت بازگشایی معابر و تملک طرح های عمرانی برنامه های وی‍ژه دارد که یکی از آنها ادامه طرح خیابان شهید کاظمی، حد فاصل خیابان ساحلی به سمت خیابان صفاییه است که پس از گرفتن تملک زمین ها مقرر شده است پارکینگ طبقاتی ساخته شود.
 
وی افزود:  طول این پارکینگ 227 و عرض آن 100 متر خواهد بودو این پارکینگ قابلیت سه هزار تا چهار هزار خودرو را خواهد داشت که این امر باعث کاهش ترافیک شهری است البته در کشور تقاضای خرید خودرو بالا است و نمی توان تولید خودرو را کاهش داد و متاسفانه در شهر قم به هر اندازه که پارکینگ ساخته شود نیاز شهروندان به پارکینگ عمومی را برطرف نمی کند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 10 هزار تاکسی در قم  وجود دارد گفت:شهروندان قمی باید از این تاکسی ها استفاده کنند تا شاهد هوای پاک و کاهش ترافیک در سطح شهر باشیم البته در این راستا باید فرهنگ سازی های لازم جهت استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی صورت گیرد.
 
خرید سه زمین برای ایستگاه های مترو با متراژ پنج هزار متر مربع
مظفری خاطر نشان کرد: احداث 26 متری آیت الله فقیهی حد فاصل کوچه 11 خیابان حاج زینل تا 55 متری عمار یاسر  و تقاطع غیر همسطح 15 خرداد و عمار یاسر یکی دیگر از پروژه های عمرانی منطقه هفت است که تملک این تقاطع با مبلغ 7/5 میلیارد تومان انجام شده است که امیدواریم در آینده شاهد ساخت این تقاطع باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه در منطقه هفت سه ایستگاه مترو وجود دارد اذعان کرد: هر ایستگاه زمینی به متراژ پنج هزار متر مربع نیاز دارد که برای خرید این زمین ها اعتباری در حدود 120 میلیارد تومان نیاز داریم که با توجه به تجاری بودن این منطقه خرید زمین به قیمت بالای است و از همین رو باید در این پروژه باید از بخش خصوصی کمک گرفته شود.
 
شهردار منطقه هفت قم با اشاره به نظافت و  دفع آبهای سطحی در منطقه بیان کرد: برای دفع آبهای سطحی، جوی های آبی با لوله های سرپوشیده در خیابان های نوزده دی و صفاییه تهیه شده است که قسمت شرقی خیابان نوزده دی به اتمام رسیده است.
 
وی با بیان اینکه در بخش زیبا سازی منطقه هفت شهرداری قم اقدامات خوبی صورت گرفته است گفت: به دلیل رفت و آمد زیادی که به منطقه هفت می شود در پیاده رو های این خیابان باغچه های ساخته شده است که آبیاری این باغچه ها به صورت قطره ای می باشد.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcev78z.jh8foi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما