دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 17038
سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری قم خبر داد

راه‌اندازی ۲ ایستگاه دوچرخه تا پایان امسال در قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در حال حاضر ۸ ایستگاه دوچرخه در قم وجود دارد که تا پایان امسال ۲ ایستگاه دیگر هم راه‌اندازی می‌شود.
راه‌اندازی ۲ ایستگاه دوچرخه تا پایان امسال در قم
به گزارش قم نیوز، علیرضا اقبالیان، با اشاره به وجود هشت خانه دوچرخه در قم اظهار کرد: خانه های دوچرخه در میدان ارتش، میدان رسالت، میدان جانبازان، بلوار پیامبر اعظم، بوستان بنیادی، میدان امینی بیات، میدان ایران مرینوس و میدان امام خمینی (ره) واقع شده اند.
 
اقبالیان با اشاره به اینکه تا‌کنون هشت ایستگاه دوچرخه در قم وجود دارد، گفت: تا پایان امسال دو ایستگاه دیگر به خانه های دوچرخه اضافه می‌شود که امیدواریم درسال آینده تعداد ایستگاه‌ها بیشتر شود.
 
وی با اشاره به اینکه در این طرح تا کنون چهار میلیارد ریال هزینه شده است ابراز کرد: مجموع دوچرخه‌های خانه‌های دوچرخه به 360 دستگاه دوچرخه می‌رسد که در آینده و با استقبال مردم افزایش می‌یابد.
 
سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: این طرح به منظور کاهش آلاینده‌های هوا، کاهش ترافیک، داشتن هوای سالم و تمیز و ارتقای سطح فرهنگ حمل و نقل غیر موتوری راه‌اندازی شده است.
 
وی با اشاره به نحوه عضویت شهروندان در خانه‌های دوچرخه بیان کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به خانه‌های دوچرخه و ارائه مدارک در خانه‌های دوچرخه عضو شوند که در صورت عضویت به افراد کارت عضویت تعلق می‌گیرد.
 
اقبالیان تاکید کرد: افراد برای گرفتن کارت شارژ مبلغ پنج هزار تومان را باید تقبل کنند که نیم ساعت اول استفاده از دوچرخه ها رایگان و پس از آن به ازای هر ساعت 150 تومان از کارت شارژ کسر می شود و افراد می توانند 30 تا 40 بار از این کارت ها استفاده کنند.
 
سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر تنها آقایان حق استفاده از خانه های دوچرخه را دارند بیان کرد: بانوان قمی از پیست دوچرخه سواری بوستان نرگس در منطقه چهار می توانند استفاده کنند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcivuaz.t1ayp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما