چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : 17114
14 و 15 آذرماه جاری

دومین دوره مسابقات تسنیم در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری بخش شفاهی دومین دوره مسابقات تسنیم در 14 و 15 آذرماه جاری در قم خبر داد.
دومین دوره مسابقات تسنیم در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی اظهار داشت: دومین دوره مسابقات تسنیم در قالب قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن ویژه کارکنان و خانواده‌های دستگاه‌های فرهنگی کشور مانند سازمان تبلیغات، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و امور ایثارگران، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و حرم مطهر برگزار می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در مسابقات تسنیم 114 نفر در رشته مفاهیم، 25 نفر در رشته حفظ پنج جزء، 31 نفر در رشته حفظ 2 جزء، 11 نفر در بخش سوره‌های منتخب، 16 نفر در بخش ترتیل و 14 نفر در بخش تحقیق شرکت کردند.
 
مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه مسابقات تلاوت در رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن برگزار می‌شود، گفت: 160 نفر در بخش حفظ قرآن و 111 نفر در بخش قرائت شرکت کردند که منتخبان آن‌ها برای شرکت در مرحله کشوری معرفی می‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: ششم و هفتم آذرماه مرحله کتبی این دوره مسابقات برگزار شد و چهاردهم و پانزدهم آزمون شفاهی این مسابقات در قالب قرائت و حفظ در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم واقع در بلوار جمهوری برگزار می‌شود.
 
عظیمی عنوان کرد: نفرات برتر این دوره مسابقات برای شرکت در مسابقات کشوری که در بهمن‌ماه سال‌جاری برگزار می‌شود، معرفی می‌شوند.
 
وی با اشاره به امتیاز مسابقات تلاوت نسبت به مسابقات قرآنی دیگر گفت: به منظور اینکه قاریان در زمینه حفظ قرآن اقدامات اساسی انجام دهند، هشت بخش از قرآن مشخص شده و در روز مسابقه قاریان باید به قید قرعه یکی از این قطعات را به صورت حفظ قرائت کنند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdof0f.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما