پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : 17143
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم:

انفجار مخزن گاز خودرو در قم باعث سوختن یک نفر شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم از سوختن فردی در اثر انفجار مخزن گاز خودروی پژو 405 در جاده اراک خبر داد.
انفجار مخزن گاز خودرو در قم باعث سوختن یک نفر شد
به گزارش قم نیوز، عباس جعفری بیان کرد: طی 48 ساعت گذشته 31 عملیات توسط نیروهای آتش نشانی انجام شد که شامل 11 مورد ایمن سازی، 6 عملیات نجات و 14 حریق می‌شود.
 
وی گفت: عملیات های ایمن سازی انجام شده توسط آتش نشانی شامل 2 مورد محبوس شدن کودک داخل اتاق، 2 مورد نشت سوخت از خودرو، سه مورد رهاسازی گربه، 2 مورد قطع آژیر، یک مورد واژگونی خودروی پیکان، یک مورد احتمال سقوط درخت می شود.
 
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم بیان کرد: حریق های بوقوع پیوسته شامل پنج مورد حریق ضایعات، 2 مورد  حریق منزل، یک مورد حریق مغازه، یک مورد حریق درخت، یک حریق کارخانه پنبه، یک حریق خودروی وانت، یک حریق خودروی پراید و حریق قسمت موتور یک دستگاه اتوبوس در خیابان امام می شود.
 
وی ادامه داد: انفجار مخزن گاز پژو 405 در جاده اراک که منجر به سوختن یک نفر شد که پس از اطفا فرد را به بیمارستان منتقل کردند و تحویل عوامل اورژانس دادند.
 
جعفری گفت: نجات های انجام شده طی 48 ساعت گذشته شامل یک مورد گیر کردن در آسانسور، یک مورد صید عقاب، یک مورد محبوس شدن دانش آموزان یک کلاس در مدرسه می شود.
 
وی ادامه داد: در تصادف سواری پراید و خاور در نزدیکی دارالحدیث موجب مصدوم شدن 2 نفر شد که نیروهای آتش نشانی مصدومان را رهاسازی و آن ها را تحویل عوامل اورژانس دادند.
 
مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم اضافه کرد: تصادفی در عوارضی قم-تهران موجب مصدوم شدن 2 نفر شد که تیم های اعزامی مصدومان را رهاسازی و تحویل عوامل اورژانس دادند.
 
وی با اشاره به اینکه ریزش آوار در خیابان بعثت کوچه شماره 20 روز گذشته بوقوع پیوست افزود: در ساعت 11 و 25 دقیقه با اطلاع رسانی به مرکز فرماندهی آتش نشانی ریزش آوار اعلام شد و آتش نشانان در کوتاهترین زمان ممکن از ایستگاه شماره هفت با 2 دستگاه خودروی نجات به محل اعزام و ضمن بررسی ساختمان و رعایت نکات ایمنی درخواست سه دستگاه خودروی عملیاتی نجات و نیروی عملیاتی کردند.
 
جعفری  ادامه داد: 20 آتش نشان شروع به عملیات آواربرداری و جستجو جهت یافتن 2 کودک کردند که 20 آتش نشان دیگر جهت کمک و تسهیل در آواربرداری به محل اعزام شدند و تا ساعت 22 شب که پایان عملیات بود محل ایمن سازی شده و 2 کودک که فوت کرده بودند تحویل عوامل ذیصلاح شدند.
 
وی گفت: نوع ساختمان و مصالحی که در آن بکار می رود در آواربرداری بسیار اهمیت دارد و به علت اینکه سه طبقه روی هم خراب شده و همه بتون و میل گرد بود آتش نشانان با حفظ خونسردی با استفاده از وسائل لازم با کمترین اشتباه بتون ها را خرد کرده تا به کف زیرزمین دسترسی یابند.
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcfmydy.w6dejagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما