دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۸
کد مطلب : 17279
در آغاز هفته سوم لیگ برتر فوتبال قم

هما و استقلال قم به تساوی رسیدند

قم نيوز : قم نیوز: در آغاز هفته سوم لیگ برتر فوتبال قم هما برابر استقلال مساوی کرد تا صدر جدول را به مدعیان تعارف کند.
هما و استقلال قم به تساوی رسیدند
به گزارش قم نیوز، هفته سوم رقابت‌های فوتبال لیگ بر‌تر باشگاه‌های استان قم با برگزاری یک مسابقه آغاز شد و در آن تیم فوتبال هما در عین ناباوری نتوانست از سد استقلال بگذرد و به تساوی یک بر یک برابر این تیم رضایت داد.
 
همایی‌ها این تساوی را به سختی به دست آوردند و با تیم دو هفته اول، کیلومتر‌ها فاصله داشتند در مقابل استقلال علی‌رغم عدم حضور سه بازیکن تأثیرگذارش، فرا‌تر از انتظار کارکرد و با ارائه یک بازی تدافعی در نیمه دوم به آنچه می‌خواست رسید.
 
این تساوی به معنای اولین امتیاز فصل برای استقلالی‌ها و تزلزل موقعیت هما در صدر جدول بود.
 
در این بازی که در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه تختی برگزار شد تیم فوتبال هما با ترکیب جواد لطفی، مهدی یگانه، حمید آبکار، علی خورسند، عمری کیبونکه، امیر منصوری مجد، مرتضی حبیب‌نژاد، رضا پیروزی، سید ابوالقاسم راسخ (84 – سید مرصاد هاشمی)، حامد روحانی (64 – روح‌الله باقری) و مهدی ولی‌زاده و با هدایت محرم گائینی به زمین مسابقه قدم گذاشت.
 
در ترکیب تیم استقلال نیز حسین پاشویی اصل، حسین ابراهیمی، عباس سروری، حمید شریف‌زاده، عباس نعمتی، عباس پیر نظر (3+90 – حمید فرجی)، حسین خوشرو، سید جواد حسینی بهپور (69 – روح‌الله شیخی)، حمید مهربان (61 – محمد خادمی)، وحید نوروزی و محسن قاسمی با مربیگری سعید اکبری حضور داشتند.
 
هما در دقیقه 20 یک موقعیت عالی برای گلزنی داشت اما ضربه آزاد تماشایی حمید آبکار از فاصله 30 متری و متمایل به سمت راست زمین با اختلاف میلی متری از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.
 
استقلال نیز به تلافی این موقعیت هما در دقیقه 30 دروازه هما را تهدید کرد و پاس عالی و غافلگیرکننده عباس پیر نظر پشت مدافعان هما به حمید مهربان رسید اما وی سایه توپ را زد تا موقعیتی طلایی برای استقلال از دست برود.
 
در دقیقه 35 در صحنه مشابه موقعیت قبلی، این بار امیر منصوری مجد می‌توانست دروازه استقلال را باز کند اما تنها یک کرنر عاید هما شد.
 
درحالی‌که با شروع نیمه دوم، همگان انتظار داشتند دامنه حملات هما گسترده شود و این تیم به گل برسد اما در دقیقه 49 روی یک کرنر از جناح چپ، و در شلوغی محوطه شش قدم هما، عباس پیر نظر از فرصت استفاده کرد و با سر توپ را به تور دروازه هما چسباند.
 
هما پس از گل استقلال بازی را در دست گرفت و امیر منصوری مجد در دقیقه 63 روی یک ضربه آزاد دیدنی حسین پاشویی را به واکنش واداشت تا هما در حسرت گل باقی بماند.
 
در دقیقه 66 ابوالقاسم راسخ سایه توپ سان‌تر شده از سوی هم‌تیمی‌اش را که پشت دفاع استقلال فرود آمده بود و کسی هم مزاحمش بود هدف قرار داد تا یک موقعیت گل برای هما از کف برود.
 
راسخ دو دقیقه بعد جبران مافات کرد و درحالی‌که هما سراسر حمله بود شوت سنگین امیر منصوری را حسین پاشویی دروازه‌بان استقلال دفع کرد اما در ریباند توپ روی پای ابوالقاسم راسخ افتاد و او با ضربه‌ای محکم دروازه استقلال را فرو ریخت.
 
استقلال در یکی از ضد حملاتش چیزی نماینده بود که بازی را ببرد چنان که در دقیقه 77 اشتباه مرگبار حمید آبکار در دفع توپ موجب شد توپ در مقابل دروازه هما جلوی پای عباس نعمتی بیفتند اما ضربه او با اختلاف کمی به بیرون رفت تا آه از نهاد استقلالی‌ها بلند شود.
 
محمد بوالحسنی قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت و به امیر منصوری مجد از هما و حمید مهربان، عباس نعمتی و روح‌الله شیخی از استقلال کارت زرد نشان داد.
 
علی‌اصغر ترابی در نقش کمک‌داور اول، محمد بختیاری به عنوان کمک‌داور دوم و مسلم ریحانی به عنوان داور چهارم، گروه داوری این بازی را در کنار محمد بوالحسنی تشکیل دادند.
 
در حاشیه این بازی، حمید مهربان مهاجم شماره 16 تیم استقلال که شباهت جالبی به محمدرضا خلعتبری مهاجم پرسپولیس داشت در جریان بازی از سوی هم‌تیمی‌هایش با نام خلعتبری مورد خطاب قرار می‌گرفت.
 
حسن بداقی دروازه‌بان هما هم در دو بازی اول، در بازی با استقلال نیمکت نشین بود.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcf10dy.w6deeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما