شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : 17496
رییس مرکز فوریتهای پزشکی:

24 درصد تصادفات قم مربوط به موتورسوارها است

قم نيوز : قم نیوز: رییس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی قم گفت: 24 درصد از کل تصادفات این استان مربوط به موتورسیکلت سوارها می باشد.
24 درصد تصادفات قم مربوط به موتورسوارها است
به گزارش قم نیوز، ˈمحمد جواد باقریˈ روز شنبه، افزود: متاسفانه تصادفات موتورسیکلت سوارها یک چهارم کل پتانسیل و ظرفیت اورژانس استان را به خود اختصاص داده است.
 
وی با اشاره به اینکه این مرکز با تمام توان خود از امکانات و ظرفیتهای موجود در خدمت به شهروندان استفاده می کند، افزود: 66 درصد مامویتهای اورژانس قم مربوط به حوادث قلبی و عروقی و 34 درصد نیز مربوط به تصادفات است.
 
وی زایرپذیری را از عوامل افزایش ماموریتهای اورژانس عنوان کرد و افزود: درمناسبتها و ایام تعطیل عملیاتهای امدادی اورژانس افزایش چشمگیری پیدا می کند و بیشترین خدمات امدادی در مکانهای زایرپذیر و راههای مواصلاتی صورت می گیرد.
 
باقری اظهار امیدواری کرد: در تعیین تعداد پایگاه های امدادی اورژانس، زایرپذیری استان قم لحاظ شود تا بتوان به در سطح کیفی و کمی بالاتری خدمات ارایه کرد.
 
وی گفت: در حال حاضر 34 پایگاه اورژانس شامل 17 پایگاه شهری و 17 پایگاه جاده ای در استان قم فعال است که طبق برنامه چهارم توسعه یک پایگاه جاده ای از برنامه عقب هستیم.
 
وی با اشاره به اینکه 270 نفر به صورت سه شیفت در پایگاه های اورژانس قم به ارایه خدمات مشغول هستند، بیان کرد: علی رغم اینکه نیروی خانم در استان به لحاظ دارا بودن برخی شرایط ضروری است، فقط 15 پرسنل خانم در مرکز فوریتهای پزشکی مشغول فعالیت هستند.
 
باقری گفت: به دلیل کمبود نیروی کار خانم استقرار این نیروها در همه پایگاه ها ممکن نیست و اگر در یک منطقه مستقر شوند و حادثه ای در منطقه دیگر شهر اتفاق بیفتد، امکان رسیدن این نیروها به محل حادثه در کمترین زمان ممکن میسر نیست و در این صورت ممکن است اورژانس کارآیی لازم را از دست بدهد.
 
باقری گفت: هم اکنون 51 دستگاه آمبولانس در اختیار مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی قم قرار دارد که 34 دستگاه در پایگاه های اورژانس مستقر هستند و مابقی نیز به صورت پشتیبان در صورت خرابی آمبولانسها و یا در حوادثی با ابعاد وسیع در خدمت مرکز قرار می گیرد.
 
وی با بیان اینکه هشت دستگاه موتورلانس که هر دستگاه مجهز به یک تکنسین است نیز از دیگر تجهیزات این مرکز است، افزود: موتورلانسها در معابر کم عرض، نقاط شلوغ و پرترافیک که امکان تردد آمبولانس نیست، به کار گرفته می شود.
 
به گفته باقری، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در عوارضی قم تهران مستقر است که در تصادفات با ابعاد وسیع و مجروحان زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.
 
وی اظهار داشت: زمان رسیدن اورژانس به حوادث جاده ای به صورت میانگین در کشور 15 دقیقه و در قم 10 دقیقه می باشد و در حوادث شهری نیز زیر هشت دقیقه است.
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcg3t9q.ak9uy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما