دوشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : 1782
با تقدیر از شهروندان برتر استان قم؛

جشنواره شهروند برگزیده در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: جشنواره شهروند برگزیده با تقدیر از شهروندان برگزیده و نمونه استان قم، روز دوشنبه در تالار كوثر سازمان تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.
جشنواره شهروند برگزیده  در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، در این جشنواره كه به همت معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم ترتیب یافته بود از ۱۰ شهروند برگزیده و ۴۵ شهروند نمونه قم با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل بعمل آمد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم در ابتدای این مراسم، توسعه فرهنگ مشاركت مردمی در برقراری امنیت، تقویت احساس مسئولیت مردمی برای اقشار مختلف جامعه، تقویت روحیه مسئولیت پذیری و همدلی با سازمان های متولی نظم و امنیت، رفع مشكلات كسانی كه در راه اعتلای نظم و امنیت اجتماعی فعال هستند و تقدیر و تجلیل از كسانی كه در راستای تامین امنیت اجتماعی، با پلیس همكاری می كنند از جمله اهداف برگزای این جشنواره اعلام كرد.

سرهنگ سیدمحمدرضا خسروی افزود: افرادی كه در تصادفات با اقدام به موقع خود مانع بروز تلفات جانی و انسانی می شوند، شهروندانی كه با تماس به موقع با پلیس ۱۱۰ و یا ۱۹۷ نظارت همگانی موجب پیشگیری از جرایم می شوند، افرادی كه با همكاری خوب خود با ماموران انتظامی در كنترل نظم و امنیت اجتماعی محله های خود مشاركت داشته و موجب شناسایی مجرمین و كشف جرایم می باشند از جمله شاخص های انتخاب شهروند برگزیده می باشد.

وی ادامه داد: آن دسته از افرادی كه با مشاركت بیشتر خود با پلیس مانع بروز ناامنی در اجتماع می شوند، كاركنان سازمان ها و ارگان های دولتی، یگان های امدادی نظیر هلال احمر و اورژانس كه با جان نثاری، فعالیت مضاعفی برای نجات جان شهروندان در حوادث دارند، هنرمندان، بسیجیان، آمران به معروف و ناهیان از منكر، كسبه، امامان جماعت و اصحاب رسانه ای كه در تولید امنیت اجتماعی نقش بسزایی دارند از دیگر شاخص های انتخاب شهروند برتر می باشد.

به گفته وی، همسر و فرزندان شاهد كاركنان ناجا و ماموران انتظامی كه با تلاش های مضاعف، ایثار و رشادت ها باعث برقراری نظم و امنیت اجتماعی و كاهش آسیب های اجتماعی می شوند از دیگر شاخص های انتخاب شهروند برگزیده است.

خسروی عنوان كرد: تعداد ۱۶۰ نفر از شهروندان برتر و نمونه استان قم به دبیرخانه جشنواره معرفی شدند كه در نهایت با رای هیات داوران، ۱۰ شهروند برگزیده و ۴۵ شهروند نمونه استان انتخاب شدند.

دراین آیین همچنین رضا علیمحمدی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم به عنوان یكی از شهروندان نمونه در حوزه رسانه معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت.

آیت الله حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت قم، سردار توكلی فرماندهی انتظامی استان قم، حقیقی مقدم فرماندار قم، حجج الاسلام بنایی و اسكندری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، عرب مشاور استاندار، جمعی از پرسنل نیروی انتظامی، سپاه قم، روحانیون و دیگر اقشار مردم استان قم در این جشنواره حضور داشتند.

آیت الله حسینی بوشهری و فرماندار قم از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.

این نخستین بار در سطح استان قم است كه همایشی به منظور تجلیل از شهروند نمونه در یك حوزه مشخص (شهری - انتظامی) برگزار می شود و كارشناسان امیدوارند به عنوان گام مهمی در ارتقا هر چه بیشتر فرهنگ شهروندی و تداوم و تعمیم این حركت از سوی سایر نهادها باشد.

برخی از شهروندان و كارشناسان حاضر در این نشست، خواستار اجرای برنامه های وسیع در سطح استان برای تقویت ابعاد مختلف فرهنگ شهرنشینی شدند و برگزاری مراسم های فرهنگی، اجتماعی جهت تجلیل از شهروندان نمونه و برتر را در این زمینه بسیار موثر دانستند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.oevfuqea8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما