قم نيوز : قم نیوز: با توجه به افزایش تورم طی سال‌های گذشته یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم به ویژه نسل جوان، نگرانی از روند کاهش سرعت اینترنت پرسرعت و همچنین افزایش قیمت اینترنت در راستای افزایش قیمت سایر خدمات است.
هزینه اینترنت پرسرعت همزمان با تورم چگونه آپ دیت می‌شود/ کاهش سرعت اینترنت در قم
به گزارش قم نیوز، جوانان امروز هنوز صداهای زیر و جیغ مانند ناشی از اتصال کامپیوتر‌هایشان را به اینترنت دیال آپ به یاد دارند، هنوز تصویر‌های زیبای کارت‌های اینترنت که با خرید هرکدامیشان ذوق داشتن ساعات رایگان و جایزه در دلمان موج می‌زد جلوی چشمانمان است، هنوز هم استرس افزایش هزینه تلفن پایان ماه که با رسیدن قبضش به درب منزل و آگاهی خانواده از میزان مصرف اینترنت ما کابوس روزهای پایانی ماه بود به یادمان است و هنوز حال و هوای کافی نت‌های شلوغی که ‌‌نهایت آمال و آرزوی ما برای حس کردن چند دقیقه‌ای اینترنت پرسرعت و دنیای مجازی بدون قطعی‌های مداوم بودند در ذهنمان باقی مانده است.
 
اما امروز، به برکت توسعه امکانات زیرساختی و همچنین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت، میزان مصرف اینترنت دیال آپ خانگی کاهش و امکان استفاده از خدمات انواع اینترنت پرسرعت مهیا شده است.
 
امروز منازل هریک از ما می‌تواند یک کافی نت باشد و حتی به برکت وجود مودم‌های بی‌سیم خیرش به همسایگان نیز برسد. لذت سیر و سفر در دنیای مجازی با وجود شیرینی خود، نگرانی‌هایی نیز به همراه دارد، نگرانی‌هایی که با افزایش نرخ تورم در اکثر اقلام و خدمات مصرفی از مسکن گرفته تا نوشابه و خدمات شهری تشدید شده و همچنان رو به افزایش است.
 
کاهش سرعت اینترنت طی ماه‌های اخیر
 
یکی از مشترکین اینترنت پرسرعت در استان قم در این باره به خبرنگار مهر گفت: مدتی است که سرعت اینترنت پرسرعت خانگی ما کاهش یافته و اکنون از این خدمات راضی نیستیم و در واقع افت سرعت نوعی کم فروشی است.
 
زهرا، دیگر مشترک اینترنت ADSL نیز با اشاره به اینکه طی چند ماه اخیر قطعی‌هایی در ساعات مختلف شبانه روز ایجاد می‌شود، گفت: از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت انتظار می‌رود که متناسب با هزینه‌ای که دریافت می‌کنند خدمات ارائه دهند.
 
آیا در خدمات اینترنت کم فروشی می‌شود؟
 
رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباط آفرینان قم و نمایندگی شرکت شاتل در این استان ضمن رد هرگونه کم فروشی در ارائه خدمات اینترنت پرسرعت اظهار داشت: از سال 87 تا کنون که این شرکت در قم فعال شده است یک ریال به قیمت خدماتش افزوده نشده و این در حالی است که هزینه‌های جاری شرکت در این چند سال افزایش چشمگیری داشته است.
 
ابوالفضل حسینی افزود: خدمات طبق مصوبه قانونی در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد، در واقع بعضا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت به منظور حفظ و افزایش رضایتمندی مشتریان، بیش از آنچه طبق قانون جزو وظایفشان است، خدمات ارائه می‌دهند.
 
وی با بیان اینکه اگر به هر دلیلی این خدمات فراقانونی کاهش یابد بین مردم اینگونه عنوان می‌شود که کم فروشی شده است، تاکید کرد: میزان و معیار اصلی شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت، مصوبات تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و در صورتی که شرکت‌ها خدماتشان کمتر از آنچه تعیین شده است باشد خلاف قانون عمل کرده‌اند و قابل پیگیری است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه نرخ اینترنت نه تنها افزایش نداشته که طی سال‌های گذشته شاهد کاهش قیمت این خدمات نیز بوده‌ایم، گفت: مسئله‌ای به اسم کم فروشی در این بخش به هیچ عنوان وجود ندارد، دلیل اصلی این موضوع نیز وجود رقابت بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات در این زمینه است.
 
همچنین به گفته مدیر عامل شرکت صبا گستر قم، طی چند سال گذشته با وجود افزایش نرخ تورم سرویس‌های اینترنتی افزایش قیمت نداشتند، این درحالی است که هزینه‌ها برای این شرکت‌ها مانند هزینه‌های برق و مخابرات و موارد اینچنین افزایش داشته است.
 
سرعت کنونی اینترنت پاسخگوی نیاز جامعه نیست
 
به گفته رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباط آفرینان قم و نمایندگی شرکت شاتل در این استان گفت: درحال حاضر سرعت اینترنت به طور کلی آنطور که باید پاسخگوی نیازجامعه ما نیست.
 
حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ضعف در زیرساخت‌های مخابراتی یادآور شد: در صورتی که امکانات و زیرساخت‌های مخابراتی گسترش یابد ما می‌توانیم ظرفیت‌های خود را دو برابر کنیم.
 
مدیر عامل شرکت صبا گستر قم با بیان اینکه سرعت کنونی اینترنت در کشور ما در حد داشته‌ها و امکانات موجود است، گفت: اینترنت نیاز روزافزون جامعه ما است و نمی‌توانیم با علم مقابله کنیم، همچنین برای کاهش هزینه‌های عمومی می‌توان با ارتقا امکانات انجام بسیاری از امور را با اینترنت پیش برد و شرکت زیرساخت نیز باید با این روند پیش برود.
 
علی ورزشکار تاکید کرد: بنده بعید می‌دانم که میزان استفاده از اینترنت کاهش پیدا کند، ما باید به سمت دولت الکترونیک پیش برویم و دولت نیز باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.
 
بر اساس نیاز مشترکین، اینترنت را در اختیارشان قرار می‌دهیم
 
این در حالی است که مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم با اشاره به اینکه بر اساس نیاز مشترکین اینترنت را در اختیارشان قرار می‌دهیم، اظهار داشت: سرعت پایین اینترنت در برخی منازل می‌تواند دلایل مختلف داشته باشد، دلایل مانند مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری سیستم کامپیوتری مشترک، خط تلفن، استفاده از فیلتر شکن و سایر موارد اینچنین.
 
اسدالله دهناد افزود: سرعت اینترنت صرفا در اختیار ما نیست البته ما به اندازه‌ای که مشترک درخواست می‌کند خدمات در اختیارش قرار می‌دهیم.
 
وی در زمینه مقایسه هزینه اینترنت در ایران با سایر کشور‌ها نیز تصریح کرد: درکشورهای دیگر نیز چه برای خدمات تلفن ثابت و چه برای خدمات اینترنتی باید هزینه پرداخت شود و به گونه‌ای نیست که تنها در کشور ما اینترنت همراه با هزینه مالی باشد.
 
البته مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم در ‌‌نهایت با بیان اینکه کشور‌ها بر اساس سیاست‌هایشان اینترنت را در اختیار مردم خود قرار می‌دهند، اذعان داشت: در حال حاضر در کشور ما اقدامات لازم جهت افزایش پهنای باند در حال انجام شدن است.
 
تعامل شرکت‌های خصوصی با بخش دولتی
 
با وجود اینکه مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم از ارائه امکانات لازم به شرکت‌های اراده دهنده خدمات اینترنتی برای پاسخگویی مناسب به درخواست مشترکینشان صحبت می‌کند اما سخنان مدیران بخش خصوصی در این زمینه نیز شنیدنی است.
 
رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباط آفرینان قم و نمایندگی شرکت شاتل در این استان با بیان اینکه مسئولان استانی نگاه مثبتی به شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت و به طور کلی توسعه اینترنت در قم و رفع مشکلات آن دارند، تصریح کرد: اما اتفاق مهم این است که دستورات این عزیزان زمانی که به دست مدیران اجرایی می‌رسد آنطور که باید عملی نمی‌شود.
 
همچنین مدیر عامل شرکت صبا گستر قم با تاکید بر اینکه این شرکت به منظور ارائه سرویس‌های بهتر برای مشترکین با مخابرات تماس‌هایی داشتیم اما رابطه چندان مناسبی بین بخش خصوصی و بخش دولتی وجود ندارد، گفت: ما برای توسعه خدماتمان درخواست‌هایی از شرکت مخابرات داشتیم که در حال حاضر رایزنی‌ها انجام می‌شود.
 
جایگاه قم در ارائه و مصرف اینترنت پرسرعت
 
رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباط آفرینان قم و نمایندگی شرکت شاتل در این استان با بیان اینکه رتبه قم در ضریب نفوذ اینترنت (درصد مشترکان تلفن ثابت تقسیم برمشترکان تلفن ثابتی که اینترنت پرسرعت دارند)، در سراسر کشور رتبه پنجم است، گفت: در حال حاضر استان مازندران رتبه اول ضریب نفوذ اینترنت را دارد، دلیل این تفاوت بین رتبه اول با رتبه پنجم ارتباط شرکت مخابرات با شرکت‌های خصوصی در هر شهر است.
 
ابوالفضل حسینی ادامه داد: در مقایسه رتبه اول با مثلا رتبه پنجم باید به تعاملات شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت آن استان با شرکت مخابرات و امکاناتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد توجه شود. به نظر بنده استان قم با توجه به شرایط فرهنگی و فضای تحقیقاتی و مذهبی که دارد می‌تواند رتبه اول نفوذ اینترنت را در کشور دارا باشد.
 
به گفته حسینی وضعیت کنونی اینترنت در شهر قم وضعیتی میانه است، به این معنی که نه آنگونه است که مردم ناراضی باشند و نه به شکلی که از همه استان‌ها پیشی گرفته باشد.
 
همچنین مدیر عامل شرکت صبا گستر قم اظهار داشت: از روز اولی که اینترنت وارد ایران شد پس از تهران، قم بیشترین درخواست را داشت و در حال حاضر نیز با توجه به جمعیتش در رتبه خوبی قرار دارد.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcgnx9q.ak97q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما