دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب : 18196
مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری قم بیان کرد

اشتغال 10 هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه فناوری اطلاعات

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری قم گفت: در استان قم 10 هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه فناوری اطلاعات اشتغال دارند.
اشتغال 10 هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه فناوری اطلاعات
به گزارش قم نیوز، علی رمضانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وظیفه اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری قم توسعه این رشته است، اظهار داشت: در چند سال اخیر در کشور و همچنین استان قم به ارائه خدمات الکترونیک و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات توجه ویژه‌ای شده است.
 
وی افزود: در توسعه فناوری اطلاعات آنچه مغفول مانده این است که چه درآمدی از این حوزه می‌توان کسب کرد.
 
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری قم با بیان شروع مرحله کاری جدید گفت: در این مرحله با اصناف و مجامع صنفی مختلف کار را شروع کرده‌ایم.
 
رمضانی در ادامه آماده‌سازی زیرساخت‌های مناسب الکترونیک را از وظایف دولت دانست و اظهار کرد: اگر نتوانیم مردم را با مباحث مربوط به فناوری اطلاعات و شهر الکترونیک آشنا کنیم کار بیهوده‌ای انجام داده‌ایم.
 
وی با اشاره به ضریب نفوذ بالای 50 درصد اینترنت در استان قم گفت: این آمار نشان می‌دهد که مردم در زندگی خود از اینترنت استفاده می‌کنند اما اینکه این استفاده چه میزان در راستای بهره‌گیری از خدمات و رفاه باشد وظیفه دولت است.
 
رمضانی افزود: دولت می‌تواند برای آگاهی عموم مردم نسبت به این حوزه نظارت و اطلاع رسانی داشته باشد.
 
مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استانداری قم عنوان کرد: هم اکنون در استان قم نزدیک به 10 هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه فناوری اطلاعات اشتغال دارند.
 
رمضانی در خصوص محورهای همایش بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری گفت: از جمله محورهای این همایش می‌توان به فناوری اطلاعات و ارتباطات، انتقال تکنولوژی، چالش‌ها و فرصت‌ها، شهر الکترونیک، مدیریت و خدمات یکپارچه شهری، کار آفرینی و افزایش تولید ناخالص ملی با رویکرد ICT، شهرک‌های صنعتی فناوری اطلاعات و ارتباطات الزامات و فرصت‌های پیش رو و صادرات نرم افزار اشاره کرد.
 
وی افزود: رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای راهکارها و چالش‌ها، سرمایه‌گذاری و روش‌های تامین مالی در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، محتوای الکترونیکی، خلاقیت و کسب درآمد و مورد کاوی و روش‌های موفق در حوزه کسب و کار فاوا از دیگر محورهای همایش هستند.
 
رئیس کمیته اجرایی همایش بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری با بیان اینکه مهلت ارسال مقالات تا پایان 29 اسفند ماه سال ‌جاری است گفت: محور مقالات ارسالی شامل انتقال تکنولوژی در بخش فناوری اطلاعات، کارآفرینی در این حوزه، شهرک‌های صنعتی فناوری اطلاعات و نقش آن‌ها در توسعه این حوزه، صادرات نرم‌افزار و رسانه دیجیتال و صنعت بازی، سرمایه‌گذاری و روش‌های تامین مالی و محتوای الکترونیک خلاقیت و کسب و کار است.
 
نخستین همایش بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری با موافقت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و مشارکت استانداری قم در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcepz8z.jh8voi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما