سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : 18218
معاون استاندار قم:

کاهش نرخ بیکاری مهم‌ترین شاخص‌ ارتقا سطح اقتصادی قم است

قم نيوز : قم نیوز: معاون برنامه‌ریزی استانداری قم گفت: کاهش نرخ بیکاری، افزایش منابع بانکی، توسعه شهرک‌های صنعتی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار و افراد فارغ التحصیل و با سواد جامعه از مهم‌ترین شاخص‌های ارتقا سطح اقتصادی استان قم است.
کاهش نرخ بیکاری مهم‌ترین شاخص‌ ارتقا سطح اقتصادی قم است
به گزارش قم نیوز، سید رضا دهناد در نشست خبری نخستین همایش بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کارآفرینی و سرمایه گذاری در قم با اشاره به توسعه رشته‌های تحصیلی و مراکز دانشگاهی اظهار کرد: 69 هزار و 899 دانشجو در قم وجود دارد که این آمار نشان دهنده ارتقا دانشگاه‌ها و دانشجویان استان قم است.
 
معاون برنامه ریزی استانداری قم افزود: 27 هزار و 28 دانشجو از ورودی‌های دانشگاه‌های استان هستند که 14 هزار و 486 دانشجو فارغ التحصیل شده‌اند که تعداد فارغ التحصیلان رشد داشته است که بیشتر این افراد به دنبال کار هستند و باید زمینه‌های استغال آنان در استان فراهم شود.
 
وی با اشاره به توسعه صنایع و تکنولوژی‌های جدید دنیا بیان کرد: برای توسعه اشتغال می‌توان با شناسایی فرصت‌های جدید از بخش فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری در این بخش زمینه اشتغال فارغ التحصیلان را فراهم کرد که این امر از ایجاد کارخانه‌ها زود بازده‌تر است و می‌تواند سرمایه خوبی به سرمایه گذار ارائه کند.
 
دهناد خاطر نشان کرد: افزایش صادرات غیرنفتی، کاهش نرخ بیکاری، افزایش منابع بانکی، توسعه شهرک‌های صنعتی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار و افراد فارغ التحصیل و با سواد جامعه از مهم‌ترین شاخص‌های ارتقا سطح اقتصادی استان قم است.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcjo8ev.uqeovzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما