سه شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 1822
توسط دارالقرآن الكريم سازمان تبليغات اسلامي قم؛

طرح تفسير نورالرحمه در قم اجرا شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم اختتاميه مرحله سوم طرح تفسير نورالرحمه در سازمان تبليغات اسلامي استان قم برگزار شد.
طرح تفسير نورالرحمه در قم اجرا شد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سيد جواد عظيمی مسئول دارالقرآن الكريم سازمان تبليغات اسلامی استان قم عصر دوشنبه در اين مراسم اظهار داشت: طرح تفسير نورالرحمه شامل تفسير آيات ولايت در قرآن كريم است كه همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) در ۵۰ مسجد استان قم آغاز شد و در روز مباهله به پايان رسيد.

وی ادامه داد: به طور ميانگين در هر مسجد بيش از ۳۵ نفر از خواهران و برادران در اين طرح شركت كردند.

مسئول دارالقرآن الكريم سازمان تبليغات اسلامی استان قم تصريح كرد: در پايان طرح تفسير نورالرحمه آزمونی با استفاده از تفسير نمونه در بين شركت‌كنندگان در اين طرح برگزار شد و از شش نفر از برترين‌های آن قدردانی شد.

وی مرحله اول اين طرح را با موضوع اخلاق در قرآن كريم با استفاده از ترجمه و تفسير سوره‌های حجرات و لقمان عنوان كرد و يادآور شد: سوره حجرات منشوری از زندگی قرآنی را برای ما ترسيم كرده است كه در جامعه با همنوعان خود چگونه برخورد كنيم و در ارائه خدمات تا چه حد اهتمام داشته باشيم.

حجت‌الاسلام عظيمی با بيان اينكه مرحله دوم اين طرح پيرامون جايگاه اهل بيت(ع) در قرآن كريم با استناد به سوره انسان بود، به آموزه‌های اين سوره قرآنی اشاره كرد و بيان داشت: امروز اگر مردم ما در استقبال از كمك‌رسانی به مردم فقير سومالی اين چنين در ميدان عمل حاضر می‌شوند به بركت آشنايی با آيات سوره انسان است كه پيرامون بذل و بخشش اهل بيت عصمت و طهارت(ع) نكات ارزشمندی در شان آنها بيان می‌كند.

مسئول دارالقرآن الكريم سازمان تبليغات اسلامی استان قم تصريح كرد: اگر بحث انفاق در جامعه ما به استناد اين آيات و روايات اهل بيت(ع) مورد توجه قرار گيرد مشكل فقر در جامعه وجود نخواهد داشت.

وی به مفاهيم ارائه شده در مرحله سوم اين طرح اشاره كرد و افزود: مسئولان فرهنگی و به ويژه ائمه جماعات مهمترين وظيفه‌ای كه عهده دارند بيان اهميت جايگاه ولايت در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام عظيمی تاكيد كرد: نكته مهمی كه از عاشورا می‌توانيم به عنوان عبرت و درس ياد بگيريم رشادت و پايمردی مومنان به ولايت و عبرت گرفتن از آنهايی كه از ولايت فاصله گرفتند است.

دليل فاصله گرفتن آنها بی‌توجهی خواص جامعه و عمل نكردن به وظايف خودشان در قبال مردم بود كه اگر آن روز اين افراد تاثيرگذار جايگاه ولايت را به استناد آيات و روايات پيامبر اسلام(ص) برای مردم بيان می‌كردند حادثه كربلا به وجود نمی‌آمد و امروز اين اختلاف‌ها و دودستگی‌ها در بين مسلمانان وجود نداشت.

مسئول دارالقرآن الكريم سازمان تبليغات اسلامی استان قم در پايان از مسئولان استان خواست كه اين دارالقرآن را در گسترش طرح نورالرحمه ياری كنند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.w8zbjh8vw9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما