دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 18614
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

قم نیازمند برنامه‌ریزی‌های فرهنگی دقیق است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: وجود بارگاه کریمه اهل بیت، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه شرایطی ویژه را رقم می‌زند و این شهر نیازمند برنامه ریزی فرهنگی بسیار دقیق است.
قم نیازمند برنامه‌ریزی‌های فرهنگی دقیق است
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی اسماعیلی طبا پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم که در تالار شهید آوینی برگزار شد بیان کرد: خداوند را شاکرم که در 20 سال اخیر توفیق خدمت در عرصه فرهنگ در ام القرای جهان تشیع را به من عطا فرمود.
 
وی با اشاره به سوابق خود در مدیریت رادیو قم، مدیریت سیمای قم و مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: اینها از توفیقات خداوند متعال و الطاف کریمه اهل بیت بوده و این سوابق مدیریتی سبب شناخت اهل فرهنگ استان قم شده است.
 
مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه اداره کل ارشاد قم در کنار ماموریت‌های متداول و رایج همه استان‌ها، دارای ماموریت‌های ویژه است بیان کرد: این وظایف متاثر از جنبه‌های ملی و بین المللی استان قم است. وجود بارگاه کریمه اهل بیت، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه شرایطی را رقم می‌زند که نیازمند برنامه ریزی فرهنگی بسیار دقیقی است.
 
وی با تقدیر از مراجع تقلید و مدیران حوزه‌ علمیه به دلیل پشتیبانی‌ها و حمایت‌های صورت گرفته اضافه کرد: برگزاری کنگره بزرگداشت فقیه آگاه با پیام مقام معظم رهبری و سخنرانی آیت الله صافی، برگزاری همایش گرامیداشت انتشار مجله مکتب اسلام و تجلیل از حضرات آیات مکارم و سبحانی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده بوده است.
 
اسماعیلی طبا بیان کرد: در طول دو سال خدمت در عرصه فرهنگ و هنر قم با وجود مشکلات حاد اعتباری نه تنها برنامه‌های متداول و پیش بینی شده این اداره کل تعطیل نشد بلکه کارهای جدیدی از جمله شکل گیری دبیرخانه شعر دائمی کشور، برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت، کسب رتبه سوم شورای فرهنگ عمومی قم در سطح کشور، برگزاری جشنواره کتاب مهدویت، کسب رتبه دوم در ارزیابی کشوری، ارتقا جایگاه ساختاری ارشاد قم از درجه سه به درجه یک، راهیابی تئاتر قم در دو سال متوالی به جشنواره تئاتر فجر و تولید 11 بازی رایانه‌ای به سرانجام رسید.
 
وی ایجاد پایانه صادرات محصولات فرهنگی، افزایش رشته‌ها و دانشجویان مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر قم، کمک به توسعه کمی و کیفی کانون‌های مساجد، مشارکت در برگزاری هفته‌های فرهنگی قم در مالزی و تایلند، تملک زمین کتابخانه مرکزی در یکی از محلات محروم قم، تدوین دانشنامه جامع قم و... را از دیگر اقدامات صورت گرفته در دوران مدیریت خود در شهر قم عنوان کرد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcjxmev.uqeovzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما