يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : 19250
وزیر دفاع در قم:

دولت به دنبال لبخند نظام سلطه نیست

قم نيوز : قم نیوز: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در قم گفت: به هیچ وجه دولت به دنبال رضایت و لبخند نظام سلطه نبوده و نیست اما همواره اقدامات دولت در راستای عقلانیت است.
دولت به دنبال لبخند نظام سلطه نیست
به گزارش قم نیوز، سردار حسین دهقان در جشن پیروزی انقلاب اسلامی که به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری در مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به سالروز تاریخی بیعت همافران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: انقلاب ما نمایه و بازتابی ز انقلاب رسول اکرم (ص) بود.

انقلاب اسلامی ایران در دنیا بی‌نظیر است


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها در قرن اخیر در می‌یابیم که انقلاب اسلامی با هیچ یک از نظریه‌های انقلاب در جهان سازگاری ندارد.

وی با اشاره به نوع رهبری امام راحل(ره) در انقلاب، افزود: رهبری امام خمینی(ره) با تمامی رهبری‌های انقلاب‌های سیاسی جهان متفاوت بود و این تفاوت از سبک زندگی و حکومت امام(ره) که وام گرفته از حکومت ائمه و رسول اکرم(ص) نشات می‌گرفت.

دهقان خاطرنشان کرد: از مهمترین عوامل انقلاب اسلامی دو عامل انگیزه الهی و به دنبال هدف متعالی بودن را می‌توان نام برد که در نتیجه این دو عامل انقلاب اسلامی آغاز گر تحولی بنیادی شد، ملت‌های مستضعف و مسلمان جهان از کشور ما انتظارات و توقعات به جایی دارند که با آن‌چه امروز هستیم فاصله زیادی دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاورد‌های فراوانی دارد که می‌توان به نعمت حاکمیت نظام اسلامی و نعمت آزادی و نعمت استقلال اشاره کرد.

وی در رابطه با دستاوردهای خارجی انقلاب اسلامی گفت: اگر می‌خواهیم بدانیم که انقلاب چه دستاورد خارجی داشته همین بس که قدرت انقلاب سبب شد نظامی فاسد با تاریخچه ۲۵۰۰ساله از هم پاشیده شود،‌ انقلاب ما موفق شد نظامی منطبق بر ارزش های مردم به وجود آورد،البته باید توجه داشت که ولایت فقیه عامل حرکت رو به جلو و اقتدار کشور است.

دهقان تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی نظامی متفاوت نسبت به سایر نظام های حاکم در جهان است زیرا که نگاه جمهوری اسلامی به مردم با دیگر نظامات متفاوت است،‌ با مقایسه انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها در قرن اخیر در می‌یابیم که انقلاب اسلامی با هیچ یک از نظریه‌های انقلاب در جهان سازگاری ندارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه سخنانش با بیان اینکه این نظام متکی به آرای مردم است به این معنا که در بیش از ۳۴ سال گذشته به اندازه سال‌های گذشته از انقلاب به سر صندوق های رای آمده‌اند و مسئولان را انتخاب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در صحنه بودن ملت ایران در هیچ کجای دنیا تا به این اندازه وجود ندارد، تمام مسئولان کشور ما به طور مستقیم و یا به طور غیر مستقیم از طریق مردم انتخاب می‌شوند.

دهقان افزود: اگر امروز تفکر انقلابی در جامعه رواج دارد به این دلیل است که انقلاب در درون جامعه زنده بوده و با صلابت به حیاط خود ادامه می دهد.

در نظام اسلامی فاصله‌ای میان مردم و حامیت وجود ندارد


وی تصریح کرد: در نظام اسلامی فاصله‌ای میان مردم و حاکمیت وجود ندارد زیرا اگر در جامعه‌ای میان بدنه و حاکمیت اختلاف و فاصله‌ای وجود داشته باشد قطعا آن جامعه از بین می‌رود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: امروز در سرتاسر دنیا نقطه‌ای وجود ندارد که بتوان ادعا کرد ‌از کشور اسلامی عزیزمان ایران آزاد‌تر است به گونه‌ای که عرصه حضور آزادانه مردم در ایران بسیار گسترده است.

وی افزود: البته آزادی در جامعه ما مقید به حدود شرعی است که در خواسته خود مردم بوده و اصولا هدف از انقلاب نیز همین موضوع بوده است.

دهقان با بیان اینکه جامعه ما حاضر نیست که شاهد بی‌توجهی به ارزش‌های خود باشد، بیان کرد: استقلال سیاسی که امروز کشور ما از آن برخوردار است در هیچ کجای جهان وجود ندارد.

امروز آمریکا استقلال سیاسی ندارد

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه آمریکا که خود را کشور ابرقدرت جهان می‌داند به هیچ وجه استقلال سیاسی ندارد، گفت: در آمریکا لابی‌های صهیونیستی به اندازه‌ای قدرت و نفوذ دارند که به راحتی قادر به جهت‌دهی افکار عمومی و تحت تاثیر قرار دادن مقامات آمریکایی هستند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکیدکرد: در عرصه سیاست خارجی باید به این موضوع اشاره کرد که انقلاب اسلامی گفتمان مستقل خود را گسترش داد.

وی اظهار کرد: دستاورد دیگر نظام ما، تحقیر کردن نظام سلطه است، این اتفاق در کشوری رخ می‌دهد که تا قبل از انقلاب اسلامی دربار شاه توسط سفیران کشورهای بیگانه اداره می‌شد،‌ ولی به برکت نظام اسلامی امروز دشمنان نه تنها به گسترش نفوذ خود فکر نمی‌کنند بلکه در اندیشه این موضوع هستند که چگونه خود را حفظ کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ذاتا نمی‌تواند هیچ نوع سازش و هم‌زیستی با نظام سلطه داشته باشد زیرا دشمنان ما از جنس حکومت طاغوت هستند و ما از جنس حکومت الله.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نظام اسلامی ما با حفظ هویت خود سیاست‌ها و اهداف خود را دنبال می‌کند و در یک نسبت برابر و پذیرش حقوق برابر به دنبال ارتباط برقرار کردن با دیگر کشورهای جهان است.

دولت به دنبال لبخند نظام سلطه نیست

وی با اشاره به موضع دولت در رابطه با جبهه استکبار، بیان کرد: به هیچ وجه دولت به دنبال رضایت و لبخند نظام سلطه نبوده و نیست اما همواره اقدامات دولت در راستای عقلانیت است.

ما هر روز در حال گفتن نه به آمریکا هستیم

وی با طرح این پرسش که آیا در نقطه‌ای از کشور مکانی وجود دارد که در آن نماز جمعه و یا نماز جماعتی برپا باشد و شعار "مرگ بر آمریکا" در آن جا فریاد زده نشود، تاکید کرد: ما هر روزه در حال گفتن نه به آمریکا هستیم اما آنچه مسلم است به یادآوری این نکته است که ملت ما این درس را آموخته که باید همواره به نظام سلطه نه قاطع گفته شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بیان کرد: در حوزه نظامی روزی در این کشور فرماندهان نظامی و ارتش ما توسط بیگانگان عزل و نصب می‌شدند اما امروز به برکت انقلاب استقلال کامل داریم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی که در سال‌های بعد از انقلاب به وجود آمده‌است، تاکید کرد: امروز در تولید تجهیزات نظامی و سلاح به نقطه‌ای دست ‌یافته‌ایم که قادریم تمامی نیازهای خود را با دست توانمند فرزندان جمهوری اسلامی تولید کنیم.

دهقان تصریح کرد: به گزارش تمامی مراکز آکادمیک و علمی جهانی پرشتاب‌ترین حرکت علمی در زمینه تحقیقات و توسعه علوم فضایی در سال ۲۰۱۳ میلادی مختص ایران بوده که نتیجه تلاش جوانان این مرز و بوم است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgzx9q.ak9yn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما