پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۶
کد مطلب : 19405
نابب رییس مجلس:

ایران از مواضع هسته ای خود عقب نشینی نکرده است

قم نيوز : قم نیوز: نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از مواضع هسته ای خود در توافقنامه ژنو عقب نشینی نکرده است.
ایران از مواضع هسته ای خود عقب نشینی نکرده است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد روز پنجشنبه در دیدار با مراجع عظام تقلید در قم ابتدا با حضور در دفتر آیت الله نوری همدانی و دیدار با وی، عقب نشینی ایران در مذاکرات هسته ای را رد و عنوان کرد: اگرچه بر اثر تحریم ها در فشار هستیم اما در موضع قدرت قرار داریم .

وی گفت: فعالیت تیم هسته ای و مذاکرات آن به طور کامل با نظر نهادهای کلیدی نظام، شورای عالی امنیت ملی و اشراف شخص رهبر معظم انقلاب هدایت می شود.

وی ادامه داد: از موضع خود در حق برخورداری از فناوری هسته ای عقب نشینی نکرده ایم و همچنان از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت می کنیم.

ابوترابی فرد گفت:خوشبختانه با توجه به مذاکرات انجام شده، روند فروش نفت و فرآورده های نفتی در شرایط مناسبی است که در این زمینه روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت و فراورده های نفتی به فروش می رسد.

وی با بیان اینکه غرب نیز به این نتیجه رسیده که نباید شرایط یک طرفه ای را به ما تحمیل کند گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار سانتریفیوژ به طور کامل فعال هستند که در این میان تعداد ۹ هزار سانتریفوژ در حال تولید اورانیوم غنی شده است.

ابوترابی فرد گفت:از ابتدا تاکید داشتیم که اورانیوم با غنای پنج درصد را نیاز داریم و این میزان برای اهداف صلح آمیز ما کافی است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی نقش صندوق توسعه ملی را در رشد اقتصادی کشور مورد توجه قرار داد و گفت:صندوق توسعه ملی با شکل گیری در سالهای اخیر نقش مهمی در توسعه کشور ایفاء کرده که در این راستا ۳۰ درصد اعتبار از منابع نفتی و صادرات به صندوق اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت:این صندوق می تواند در حمایت از بخش خصوصی تسیهلات خوبی را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد که امیدواریم با اقدامات منطقی دولت راه برای فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی و واگذاری امور به بخش غیر دولتی باز شود.

ابو ترابی فرد با اشاره به سخنان اخیر مقامات آمریکایی و غرب تصریح کرد:تمام سیاست‌های ۳۰ ساله غرب برای این بوده که ایران را خلع سلاح کند ولی جمهوری اسلامی ایران برنده مذاکرات بود و عجیب است که آمریکایی‌ها و کاخ سفید گزارش دروغ را از توافق‌نامه منتشر کردند.

وی با ابراز خرسندی از وضعیت بودجه در حوزه فرهنگ گفت:با تمام شدن بررسی بودجه با توجه به اقتضاء شرایط نگاه خوبی به حوزه فرهنگ و حوزه علمیه صورت گرفت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود:در این زمینه ۲.۵ درصد از بودجه های عمرانی استانها ویژه حوزه های علمیه در همان استان ها تخصیص یافت که در این زمینه در صورتی که حدود ۵۰ درصد منابع تاسیس حوزه‌های علمیه در استان‌ها و شهرستان‌ها را از حوزه علمیه قم و مراکز تامین شود دولت ۵۰ درصد دیگر اعتبارات را می دهد.

وی همچنین دیدار با آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه نیز گفت:در بررسی بودجه تعامل خوبی میان مجلس و دولت حاکم بود و برغم اختلاف نظرهایی در مقام رفتار و عمل تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود:تقدیم به موقع لایحه بودجه به مجلس در تحقق اهداف کشور موثر بود و فرصت بیشتری را برای بررسی امور فراهم ساخت.

وی تصریح کرد:در این زمینه مجلس نیز با فراغت به بررسی بودجه پرداخت و در بررسی بودجه تعامل مطلوب میان دولت و مجلس در کمیسیون های تخصصی و تلفیقی بودجه صورت گرفت.

ابوترابی فرد در پایان بر حضور موثر بخش خصوصی و واگذاری امور به مردم در جهت رشد و توسعه اقتصادی کشور تاکید کرد.


انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdciw5az.t1a3u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما