يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب : 19265
معاون مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی خبر داد

تولید بیش از ۶۰۰ نرم‌افزار در زمینه‌های فقه، تاریخ و عقاید اسلام

قم نيوز : قم نيوز: معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی گفت: مرکز تحقیقات علوم کامپیوتری تاکنون ۶۰۰ نرم‌افزار در زمینه‌های فقه، تاریخ، ادبیات، عقاید اسلام، جغرافیا و غیره تولید کرده است.
تولید بیش از ۶۰۰ نرم‌افزار در زمینه‌های فقه، تاریخ و عقاید اسلام
به گزارش قم نيوز، محسن مسچی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از پایگاه چند زبانه معارف اسلامی راه اندازی می شود اظهار کرد: این پایگاه برای حرکت در مسیر فعالیت های بین المللی بسیار مناسب است.

معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با اشاره به اینکه در این پایگاه ۲۷۰ جلد کتاب اسپانیولی، ۲۴۰ جلد کتاب ترکی آذری، ۳۲۰ جلد کتاب ترکی استانبولی، ۱۰۰ جلد کتاب روسی و ۲۰۰ جلد کتاب اندونزیایی قرار دارد افزود:این کتب با موضوعات معارف اسلامی بوده که برای قرار دادن آن‌ها در پایگاه موضوع مالکیت معنوی، ارزش‌گذاری و صحت آن‌ها تایید شده است.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی پایگاه و سایر اقدامات مرکز تحقیقات علوم اسلامی با حمایت دفتر مقام معظم رهبری بوده است عنوان کرد: در شروع راه‌اندازی پایگاه چند زبانه معارف اسلامی حجم، محتوا و کمیت مهم نبوده بلکه کیفیت و خدمات رسانی به مسلمانان خارج از کشور برای ما اهمیت داشته است.

معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم جمعیت یک و نیم میلیاردی مسلمانان جهان و سایر افراد علاقه‌مند به دانستن مسائل مسلمانان از پایگاه چند زبانه معارف اسلامی استقبال کنند اظهار کرد:مرکز تحقیقات علوم کامپیوتری تاکنون ۶۰۰ نرم‌افزار در زمینه‌های فقه، تاریخ، ادبیات، عقاید اسلام، جغرافیا و غیره تولید کرده است.

وی با بیان اینکه این پایگاه در ارتباط و هماهنگی با نهادهای فرهنگی به خصوص نهادهای بین‌الملل فعالیت دارد، اظهار کرد: همه نهادهایی که کار ارزشمندی برای مسلمانان خارج از کشور انجام داده باشند مثل جامعه‌المصطفی، مجمع جهانی اهل‌بیت با این مرکز همکاری داشتند.

وی با اشاره به اینکه پایگاه چند زبانه معارف اسلامی دوران جدیدی از فعالیت نهادهای بین‌المللی است، گفت: این پایگاه حاصل ۲۵ سال تجربه مرکز تحقیقات است.

وی در دسترس بودن معارف اسلام برای مسلمانان خارج از کشور را لازم دانست و گفت: هم‌اکنون در ۸۰ کشور مسلمان علاقه‌مندان می‌توانند از حاصل کار مرکز تحقیقات بهره‌مند شوند.

مسچی با اشاره به پذیرش میهمان خارجی از ۸۰ کشور گفت: این مرکز تاکنون نزدیک به ۲۲ مورد دفتر نمایندگی فروش در کشورهای مختلف تاسیس کرده و به عرضه محصولات در سایر کشورها می‌پردازد.

مسچی با اشاره به اینکه هم‌‌اکنون سه زبان ترکی آذری، ترکی استانبولی و روسی در این پایگاه قابل استفاده است و در آینده نزدیک ۲ زبان دیگر نیز اضافه می‌شود گفت: پایگاه چند زبانه معارف اسلامی در مرحله اول کار خود را با پنج زبان اسپانیولی، ترکی آذری، ترکی استانبولی، اندونزیایی و روسی آغاز کرده است.

آدرس اینترنتی این سایت به نشانی www.islamic-lib.com و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به این پایگاه اینترنتی مراجعه کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccpiqs.2bqoe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما