شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 19438
به همت موسسه فرهنگی یاسین

قلم هوشمند قرآنی تولید شد

قم نيوز : قم نيوز: معاون پژوهشی موسسه فرهنگی یاسین از تولید قلم هوشمند قرآنی با ویژگی‌های متمایز از قلم‌های دیگر خبر داد.
قلم هوشمند قرآنی تولید شد
به گزارش قم، حجت‌الاسلام علیرضا تقیان با اشاره به اهمیت فراگیری ارتباطات در دوران کنونی اظهار کرد: در عصر حاضر، فراگیر شدن افکار و اندیشه‌ها مستلزم بهره‌گیری از فناوری نوین ارتباطی است ولی نقش رایانه در این میان برجسته‌تر است، به گونه‌ای که امروزه یکی از موثرترین شیوه‌های نشر اندیشه استفاده از این ابزار است.

وی ادامه داد: موسسه فرهنگی یاسین با علم به این واقعیت و به منظور نشر فرهنگ و معارف اسلامی از طریق فناوری رایانه‌ای، در شهر مقدس قم تاسیس شد.

معاون پژوهشی موسسه فرهنگی یاسین عنوان کرد: این موسسه در زمینه تولید نرم‌افزارهای اسلامی، عرضه نرم‌افزارهای اسلامی و خدمات جانبی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون موسسه فرهنگی یاسین نرم‌افزارهای قرآنی، حدیثی و معارف شیعی تولید کرده است، گفت: نرم‌افزارهای نداء، ضحی، تنزیل، بشری،‌ ولاء، عاشورا، رثاء، رشاد، طوبی و صبا از جمله نرم‌افزارهای تولید شده موسسه است.

تقیان از تولید قلم هوشمند قرآنی خبر داد و افزود: به محتوا و کیفیت در تولید این قلم توجه شده و ۱۵ نفر از پژوهشگران روی این قلم کار کردند و بسیاری از کارهای سخت‌افزاری بر روی این نرم‌افزار صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه شامل قرآن کریم است که قرآن نفیس، درشت خط با خط عثمان طه همراه با ترجمه زیرنویس است که ترتیل‌های مختلف به همراه ترجمه انصاریان را در خود قرار داده است.

معاون پژوهشی موسسه فرهنگی یاسین عنوان کرد: در حاشیه صفحات قرآن هیچ متنی وجود ندارد ولی به گونه‌ای تعریف شده که جاهای خالی ترتیل، ترجمه و تفسیر به صورت مخفی جانمایی شده است تا کتابت قرآن حفظ شود.

وی یادآور شد: افزایش و کاهش صدای قلم نیز در صفحات قرآن طراحی شده است و کاربران می‌توانند از طریق جانمایی صورت گرفته در صفحات قرآن پخش، نوع ترتیل،‌ تحقیق، تفسیر و ترجمه را تغییر دهند.

تقیان تصریح کرد: کاربر می‌تواند علاوه بر قرآن کارت کنترل خود را در جیب قرار داده و آن را حمل کرده تا از امکانات موجود در این کارت‌ها برای روشن و خاموش کردن قلم قرآنی استفاده کند.

وی عنوان کرد:‌ در کنار قرآن کتاب منتخب مفاتیح‌الجنان با عنوان راه بهشت وجود دارد که آنچه از نظر دینی نیاز است مانند آشنایی با معصومان،‌ احادیث، داستان‌ و حکایت، اعمال ماه رمضان و ادعیه در این کتاب آورده شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdceve8z.jh8oxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما