دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : 19274
استاد جامعة‌الزهرا:

مقام شفاعت نشانه عصمت حضرت معصومه (س) است

قم نيوز : قم نيوز: استاد جامعة‌الزهرا گفت: اعطای مقام شفاعت به کریمه اهل بیت (ع) نشانه عصمت این بانوی بزرگ است.
مقام شفاعت نشانه عصمت حضرت معصومه (س) است
به گزارش قم نيوز ، عذرا حسینی با بیان فضائل حضرت معصومه (س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار در دفاع از امام زمان خود مانند حضرت زهرا (س) و زینب کبری (س) رفتار کردند.

وی ادامه داد: حضرت معصومه نسبت به پدرشان ادب و احترام خاصی داشتند و پاسخ‌هایی که این بانو به سوالات شرعی مردم می‌داد مورد تایید امام کاظم(ع) بود.

استاد جامعة‌الزهرا به حدیثی از امام صادق در خصوص حضرت معصومه اشاره کرد و گفت: امام صادق فرمودند «خداوند حرمی دارد که در مکه است، پیامبر حرمی دارد که در مدینه است، امیرالمومنین حرمی دارد که در نجف است و حرم ما اهل بیت در قم است و به زودی بانویی از فرزندان من به نام «فاطمه» در آنجا مدفون خواهد شد که هر کسی او را زیارت کند، بهشت برایش واجب می شود.

حسینی در ادامه بیان کرد: امام جواد نیز در بیان جایگاه کریمه اهل بیت می‌فرماید «هر کسی عمه‌ام را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.»

وی اظهار کرد: مقام شفاعت را خداوند به پیامبر(ص) و اولیا خود داده است و با توجه به مقام و منزلت حضرت معصومه این مقام به ایشان نیز داده شده است.

حسینی افزود: در فراز پایانی زیارت‌نامه با بیان «یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه» به این حقیقت اشاره می‌شود.

استاد جامعة‌الزهرا با اشاره به متن عالی زیارت‌نامه فاطمه معصومه (س) گفت: زیارت‌نامه ایشان سرشار از مضامین بلند است که بعید نیست از جانب معصوم (ع) نقل شده باشد.

حسینی گفت: سلام‌هایی که در ابتدای زیارت‌نامه ایشان به اولیای خدا داده می‌شود نشان ‌می‌دهد این بانو از خانواده معظمی بوده که به اولیای الهی وصل است.

وی با اشاره به جایگاه حضرت معصومه در بین فرزندان امام موسی کاظم گفت: بعد از امام رضا (ع) در میان فرزندان ایشان حضرت معصومه مقام و منزلت بلندی داشتند.

استاد جامعة‌الزهرا بیان کرد: مستنداتی وجود دارد که نشان می‌دهد رحلت این بانوی بزرگوار شهادت گونه بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه مامون خلیفه وقت عباسی از هیچ جنایتی فروگذاری نمی‌کرد گفت: او با دیدن دختری جوان که به اتفاق برادر‌زاده‌های خود به ایران آمده متوجه شد که موضوع فراتر از دیدار خواهر با برادر است و دستور مسموم کردن ایشان را داد.

وی در خصوص ماجرای دفن ایشان گفت: گرچه محارم حضرت معصومه ایشان را در این سفر همراهی می‌کردند اما با توجه به شخصیت معنوی و جایگاه بلند این بانو نقل است تدفین ایشان به دست دو شخص ناشناس انجام شد.

استاد جامعة الزهرا افزود: به احتمال قوی این دو شخص امام رضا(ع) و امام جواد(ع) بودند که تشریف ‌فرمایی این دو بزرگوار برای مراسم تجهیز و نماز کریمه اهل بیت تاییدی بر جایگاه عصمت ایشان است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc0iqs.2bqom8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما