شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 19440

جشنواره هنرهای بازیافت در قم برپا می‌شود

قم نيوز : قم نيوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از برپایی جشنواره هنرهای بازیافت در آستانه نوروز در قم خبر داد.
جشنواره هنرهای بازیافت در قم برپا می‌شود
به گزارش قم نيوز، رضا بامداد اصل با تشریح اهداف برگزاری جشنواره هنرهای بازیافت گفت: جشنواره هنرهای بازیافت با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی در آستانه عید نوروز، آشنایی هرچه بیشتر شهروندان با مقوله بازیافت و شیوه های کاهش تولید پسماند، بهره وری با استفاده مجدد از مواد به ظاهر دور ریختنی و بلا استفاده و اطلاع رسانی در خصوص فعالیت‌های سازمان و... برپا خواهد شد.

وی در خصوص موضوع جشنواره گفت: همه ساله با نزدیک شدن به فصل بهار، جشنواره ساخت سفره‌های هفت سین از مواد دور ریختنی توسط این سازمان برنامه ریزی و برگزار می‌شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم بیان کرد: آگاهی دادن به شهروندان در خصوص بازیافت مواد یکی از اهداف اصلی سازمان است و سعی بر این است که با برگزاری جشنواره هایی مانند این جشنواره، عموم مردم با فرهنگ تفکیک پسماندهای قابل استفاده آشنا شوند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه ثابت می‌کند که شهروندان می‌توانند با ساخت بعضی اشیا از دور ریختنی‌ها، ضمن رفع نیازهای خود، از هزینه خانوار نیز بکاهند.

بامداد اصل گفت: درنظر داریم نمایشگاهی دایمی از آثار هنرمندان قمی با مضامین مرتبط با بازیافت ایجاد کنیم تا زمینه تعامل بیشتر بین سازمان و هنرمندان فراهم و شاهد ارتقای فرهنگ مشارکت پذیری شهروندان باشیم.

وی ادامه داد: آثار ارائه شده بايد ازلحاظ محتوا و قالب، ضمن حفظ اصول زييايي شناسي، از پويايي و نوآوري نیز برخوردار باشد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: به آثار برگزیده در جشنواره هدایای ارزنده‌ای به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

وی بیان کرد: علاقمندان می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه، با مراجعه به درگاه الکترونیک این سازمان به نشانی www.Pasmand.Qom.ir از جزئیات و شرایط شرکت در جشنواره آگاهی پیدا کرده و از همین طریق نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

بامداد اصل در پایان ادامه داد: این جشنواره در تاریخ نهم اسفندماه در مجتمع امام خمینی(ره) برپا شده و بازدید برای عموم علاقمندان آزاد است.
انتهاي پيام/126
https://qomnews.ir/vdchvknz.23nwkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما