شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : 19448
شهردار قم در دیدار با استاندار

آماده صدور پروانه ساخت در مدت زمان 10 روز هستیم

قم نيوز : قم نيوز: شهردار قم امروز گفت: آماده صدور پروانه ساخت در مدت زمان 10 روز هستیم.
آماده صدور پروانه ساخت در مدت زمان 10 روز هستیم
به گزارش قم نيوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، در جلسه‌ای که امروز در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد، شهردار قم به همراه معاونین و مدیران شهرداری در این جلسه حضور یافت و گزارشی از عملکرد سه ساله خود در مدیریت شهری قم ارائه کرد.

شهردار قم در ابتدای جلسه از حضور دست اندرکاران، مسئولین و شهروندان فهیم و با بصیرت قمی در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه که با حضور خود جواب دندان شکن به دشمنان این مرز و بوم دادند،تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین با قدردانی از حجت الاسلام والمسلمین صالحی منش استاندار قم به خاطر پیش بینی این جلسه و همکاری و همراهی ایشان با مدیریت شهری،اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری قم آمادگی دارد تا با همکاری دولت و استانداری در جهت رفع مشکلات شهر هر کجا لازم باشد،همکاری مناسب را داشته باشد.

دلبری با اشاره به ظرفیت بالای مجموعه شهرداری و همچنین توان انجام مدیریت امور شهر،افزود: شهرداری توان این را دارد تا به کمک دولت بشتابد و دغدغه ها را کم کند و طرح‌های عمرانی را با کمک دولت و استانداری به خوبی اجرا و تکمیل نماید اما باید تامین منابع مالی از طرف استانداری و دولت تامین گردد.

وی با بیان اینکه شهرداری به دلیل ارائه خدمات مختلف در نوک پیکان خدمت رسانی قرار دارد خاطرنشان کرد: باید جایگاه حقوقی شهرداری در مجموعه اداری استان ارتقاء یابد تا در مسیر خدمت رسانی خللی وارد نشود.

دلبری با اشاره به اینکه باید منزلت اجتماعی شهرداری با نگاهی جدید در میان مردم و جامعه ارتقا یابد، تصریح کرد: با علمی شدن اقدامات سنتی می‌توان بهره‌وری را افزایش داد.

وی با تاکید بر جایگاه مطالبات مردمی در مجموعه مدیریت شهری خاطرنشان کرد: مطالبات مردم از گذشته تاکنون تغییراتی داشته است و به همین دلیل باید مطالبات به‌روز مردم مورد توجه قرار گیرد.

شهردار قم با اشاره به اینکه یکی از مطالبات امروز مردم زیباسازی شهر است تصریح کرد: با وجود اقدامات بسیاری که در این زمینه شاهد هستیم اما مردم همچنان در این زمینه از شهرداری قم انتظار خدمات بیشتری دارند.

محمد دلبری در ادامه جلسه در سخنانی با تاکید بر اهتمام مدیریت شهری به اجرای پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: معاونت‌های مختلف شهرداری و شهرداران مناطق اهتمام جدی به اجرای پروژه‌های شهری دارند و این روند با جدیت ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه قبلا شهرداری دارای چهره‌ای تک بعدی بود تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری در مباحث فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی و... وارد شده است و کاملا چهره تک بعدی شهرداری در سال‌های اخیر تغییر کرده است و شهرداری به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده است.

وی با اشاره به تحقق بودجه عمرانی سال گذشته شهرداری قم تصریح کرد: در سایه مشارکت و همدلی نشان دادیم که می‌توان به موفقیت دست پیدا کرد و در سال جاری نیز این روند با جدیت ادامه خواهد داشت.

دلبری ارتقا سطح رضایت مردم و شهروندان، اهتمام به استفاده از خرد جمعی و تشکیل اتاق فکر، بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی روز و توجه به تولید ملی، شایسته سالاری و سرمایه‌های داخلی را از جمله محورها و برنامه‌های شهرداری ذکر کرد و ادامه داد: اهتمام به مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی در همه زمینه‌ها، بودجه محوری و تحقق بودجه، تکریم ارباب رجوع، توجه به سند راهبردی و اولویت‌های احصا شده، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تحقق منطقه محوری و توجه به اقتصاد مقاومتی از دیگر محورهای در نظر گرفته شده است.

وی تشکیل نظام جامع منابع انسانی را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه بزرگ‌ترین سرمایه شهرداری نیروی انسانی است، تشکیل این نظام جامع بسیار ضروری بود.

شهردار قم با اشاره به نیاز مهندسی مجدد فرآیندها اظهار داشت: باید دلایلی که موجب کندی انجام فرآیندهای اداری شده است، بررسی و مورد بازنگری جدی قرار گرفته و تعداد معاونت‌ها از ۹ به ۵ معاونت کاهش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تملک املاک بسیار وقت شهرداری را گرفته است خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه‌های به دلیل عدم موافقت شهروندان در واگذاری املاک موجب کندی پروژه‌ها می‌گردد.

شهردار قم گفت: محرومیت‌زدایی و توزیع یکسان امکانات گامی عملی از سوی مدیریت شهری قم در راستای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی است.

وی با تاکید بر نگاه ویژه به رویکرد علمی در مجموعه مدیریت شهری اظهار داشت: توسعه شهر باید متوازن و مبتنی بر رویکرد علمی باشد.

شهردار قم با بیان اینکه فراهم‌سازی زیرساخت‌ها همراه با زیباسازی ظاهری شهر در همه مناطق از جمله مناطق کمتر برخوردار در دستور کار مدیریت شهری قم قرار گرفته است گفت: عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند تمام شهروندان فارغ از محل سکونت از امکانات رفاهی و ایمنی برخوردار باشند به همین دلیل توزیع امکانات جزو اولویت‌های شهرداری قم است.

وی گفت: بهبود عبور و مرور و ترافیک، بهسازی پارک‌های قدیمی و احداث بوستان‌های جدید، اصلاح هندسی معابر و خیابان‌ها و نیز توجه به زیباسازی شهری از جمله اقداماتی هستند که در سطح شهر صورت گرفته‌ و موجب بهبود وضعیت روانی و اجتماعی شده است.

شهردار قم گفت: رهنمودهای مراجع عظام درباره چگونگی اداره شهر در سال‌های اخیر نقش اساسی در مدیریت شهری و تنظیم سند چشم انداز ایفا کرده است.

دلبری گفت: معرفی شهر قم به عنوان حرم اهل بیت به زائرین و مجاورین یکی از کارهای اساسی در دو سال اخیر بوده است و قطعا حفظ حرمت این شهر جز با نظم عمومی، سلامت اجتماعی و معماری اسلامی در بعد جهان آرایی میسر نیست.

شهردار قم در پاسخ استاندار که عنوان کرد یکی از مشکلات شهروندان زمان‌بر بودن صدور مجوز ساخت است افزود: شهرداری آمادگی دارد در صورتیکه نیازی به نظارت سازمان نظام مهندسی نباشد ظرف مدت ۱۰ روز پروانه را صادر کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfcjdy.w6d1jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما