سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب : 19544
مدیرکل ورزش و جوانان استان قم

بانک‌های خصوصی به چرخه ارائه تسهیلات ازدواج می‌پیوندند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است بانک‌های خصوصی و موسسات ارائه نیمی از تسهیلات ازدواج را بر عهده بگیرند.
بانک‌های خصوصی به چرخه ارائه تسهیلات ازدواج می‌پیوندند
به گزارش قم نیوز، عباس جهان‌بین با اشاره به تسهیلات ازدواج در قم اظهار کرد: حدود ۱۳ هزار ازدواج سالانه در قم اتفاق می‌افتد که نیمی از آنها موفق نمی‌شوند در طول سال تسهیلات ازدواج خود را دریافت کنند.

وی افزود: این امر موجب نگرانی خانواده‌ها شده به همین دلیل کمیته‌ای در استانداری قم فعال شده است و حدود ۱۰ هزار نفر تاکنون از ابتدای امسال توانسته‌اند با پیگیری این کمیته وام خود را دریافت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با بیان اینکه پرونده ۵ هزار نفر هم در دست پیگیری است عنوان داشت: دو اشکال عمده در تسهیلات ازدواج وجود دارد که نخستین مورد مربوط به محدودیت آنهاست؛ منابع قرض‌الحسنه سقف مشخصی دارند و هر بانک با توجه به میزان تعیین شده این کار را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: انتقال این مشکل از طریق استانداری به بانک مرکزی به منظور ارتقای سقف وام قرض‌الحسنه و در اولویت قرار گرفتن تسهیلات ازدواج در دستور کار قرار گرفته است.

جهان‌بین با بیان اینکه تاکنون بانک‌های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری وارد بحث ارائه تسهیلات ازدواج به جوانان نشده‌اند افزود: قرار است بانک‌های خصوصی و موسسات ارائه نیمی از تسهیلات ازدواج را بر عهده بگیرند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc0pqs.2bqo08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما