چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب : 19576
رئیس حوزه هنری استان قم

تئاتر قم جایگاه بین‌المللی یافته است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس حوزه هنری استان قم گفت: در چند سال اخیر تئاتر قم توانسته با جایگاه والایی برسد و این جایگاه را در سطح ملی و بین‌المللی حفظ کند.
تئاتر قم جایگاه بین‌المللی یافته است
به گزارش قم نیوز، حسین فرجی در مراسم تجلیل از عوامل «فرجام سفر طولانی طوبا» که سه‌شنبه شب در موسسه طلوع مهر برگزار شد اظهار داشت: چنین نمایشی باید سال‌های گذشته به اجرا می‌رسید ولی راه طولانی را طی کرد تا به نمایش برسد.

وی با بیان اینکه در بحث گویش قمی و جغرافیای قم تا‌کنون نمایشی به اجرا نرسیده بود گفت: قم ظرفیت بالایی در تمام رشته‌های هنری دارد و در چند سال اخیر نمایش قم در سطح ملی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای یافته است.

رئیس حوزه هنری استان قم ادامه داد: یکی از نمایش‌های قم که در اتریش برگزار شد بسیار مورد تجلیل و تشویق قرار گرفت تا جایی که این گروه نمایشی را سفیران فرهنگی ایران عنوان کردند.

وی با بیان اینکه هنرمندان همواره نماد مظلومیت هستند تصریح کرد: به صورت معمول هنگامی که در رشته‌های ورزشی کسی قهرمان می‌شود به او مدل طلا می‌دهند و مورد تشویق قرار گرفته و از او استقبال می‌شود ولی در تشویق هنرمندان چنین مسائلی رخ نمی‌دهد و کمتر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

فرجی با تاکید بر اینکه تاسیس مرکز قم‌پژوهی ضرورت داشت گفت: ما قمی‌ها با خاطرت زنده هستم و باید بحث قومیت‌های فرهنگی قم در جامعه تداعی شود.

وی ‌ادامه داد: خیلی‌ها باور نمی‌کردند که ذر جشنواره تئاتر فجر‌، قم بتواند به مقام‌های گوناگونی دست یابد و افتخار آفرینی قم در جشنواره فجر در حالی رخ داد که قم از نظر امکانات برای نمایش بسیار ضعیف است و این نشان می‌دهد اگر امکانات لازم فراهم شود می‌تواند در تمام جشنواره‌ها افتخار کسب کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch-mnz.23nwqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما